Køb af Projektor

Jeg vil købe en projektor. Men hvad er det lige jeg skal være opmærksom på ved udvælgelsen. Faldgrupper, gode såvel som dårlige oplevelser høre jeg gerne om.
Jeg vil betale ca. 15.000.- kr. ex. lærred. og andet tilbehør.

Henrik
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke forstand på det, men da der var tale om at købe en ny projektor, sammenlignede jeg den med Dell's, og trods samme tal i lys, støj og levetid for pærer var Dell's ½ pris, så måske skulle du kigge lidt på deres side.

Lys/kontrast og støj har jeg hørt er det største problem.

Mvh. JørgenE
Jeg har selv købt en dell 2400MP som jeg er rigtig glad for. Den har meget lys og jeg kan sagtens bruge den ved højlys dag. Billedet er knivskarpt, også når jeg bare bruger væggen som "lærred". Nu ved jeg ikke hvad du har tænkt dig at bruge den til...men man skal jo tænke på at det ikke er et fjernsyn. Med det mener jeg at det kan være lidt omstændig hvis man vil bruge den til bla at se fjernsyn med fordi: du skal bruge en enhed som har en tuner, du kan bruge en forstærker enhed og højtalere til lyden, ingen tekst tv, ret meget varme udvikling da den jo ikke er lavet til at køre i flere timer i træk.. Men altsammen er noget man hurtigt vender sig til.

Skal du bruge den til film og går meget op i billede, lyd etc. er den perfekt.

Som sagt er jeg meget glad for min og kan kun anbefale den. Iøvrigt kan du lige nu få en god rabat hvis du bestiller dell grej via rpoints.dk

God fornøjelse med det
Hej Rockers + andre

Et kort spm. vedr din Dell.. Hvordan er den til at vise tekst hvis den f.eks. skal bruges som projektor for en pc ??

Mvh
Niels
Hej,
det lyder som om du spørger til noget specifikt....?
Jeg har ingen, observerede, problemer med tekst fra hverken PC eller TVtuner via video. Dog vil jeg sige at man lige skal være obs på hvilke kabler man forbinder med...fx kan min gl. video ikke konvertere til S-vhs signal via scart og jeg får derfor et rigtig dårligt billede via s-vhs - som er specielt tydeligt på rulletekster. Hvorimod composite...som ellers traditionelt skulle være dårligere end s-vhs, står helt skarpt...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis