Spartling af skruehuller i MDF

Et par spørgsmål fra en ret uerfaren GDS'er confused[LIST=1]
[*]I forbindelse med installationen af et ovenlysvindue på mit badeværelse har jeg fået lavet en 'lys-skakt' af ubehandlede MDF-plader. Nu vil jeg så gerne have spartlet alle de forsænkede skruehuller inden der skal males - men hvad skal jeg bruge af spartelmasse ?
[*]Jeg har tænkt mig efterfølgende at male med en glans 30 ... men skal jeg eventuelt grunde med noget skimmel-/mugdræbende inden ?
Lysskakten er nemlig opsat lige over brusenichen og vil derfor fange en del vanddamp[/LIST]På forhånd tak ...
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kemisk træ også kaldet plastiktræ ville være perfekt... det er en 2 komponent og er godt at slibe på og hæfter godt på mdf... Det er typisk sådan en gul tube eller dåse. Fås også færdig blandet der hærder op når den bliver lukket ud af dåsen... nemt og bekekvemt smile
Har bygget en del højttalere i mdf. Det jeg syntes der var bedst er plastik padding ( det til biler ). Jeg syntes det alm. spartelmasse havde en tendens til at "kravle" ud efter et par år. Efter jeg havde spartlet huller og div. sluttede jeg lige med at trække et tyndt lag over det hele for at få et ensartet resultat.
Vær meget opmærksom på "endetræet" det suger som en svamp.
Mht. til maling, hvad med udendørs træbeskyttelse? der er svæmpedræber og div. i
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Plejer at bruge urethan - en spartelmasse, der fås i alle malerbutikker. Alle mine skruehuller i fodlister er behandlet med dem - ingen forskel at se efter 6 år...

Det synket lidt ved tørring - regn med at give to gange.

Mvh.

Jan R.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også