Reperation af bruseniche

Vi har en bruseniche på 1. sal, der efterhånden er mærket af tidens tand. Fugerne mellem fliserne på gulvet er i meget dårlig stand, både pga. alder men også på grund af pisse-dårligt håndværk sad , hvilket bl.a. viser sig ved at der ikke er brugt sanitetsfuger i kanterne, som derfor revner.
Jeg regner derfor med at omfuge i hvert fald gulvet i bruseren.

Spørgsmålet er, hvor nemt er det at fjerne de gamle fuger, og hvordan kradser man dem nemmest ud, uden at fliserne revner
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra coes

Vi har en bruseniche på 1. sal, der efterhånden er mærket af tidens tand. Fugerne mellem fliserne på gulvet er i meget dårlig stand, både pga. alder men også på grund af pisse-dårligt håndværk sad , hvilket bl.a. viser sig ved at der ikke er brugt sanitetsfuger i kanterne, som derfor revner.
Jeg regner derfor med at omfuge i hvert fald gulvet i bruseren.

Spørgsmålet er, hvor nemt er det at fjerne de gamle fuger, og hvordan kradser man dem nemmest ud, uden at fliserne revner


Hej - du kan få nogle massive carbidfræsere i 1/4 tomme og 1/8 tomme beregnet til brug mellem fliserne - du kan få disse hos www.turptech.com - brug den specielle fugemørtel fra SCOkalk www.scokalk.dk . Vi har lige været gennem vores badeværelse og det er blevet rigtig flot.biggrin

Jeg vækker lige denne tråd til live igen.

 

Jeg forsøgte at fjerne fugerne og lave nogle nye uden den store succes.

Da fliseklæberen, der er anvendt ifbm. lægningen af fliserne ikke dækker hele undersiden af fliserne, lægger fliserne mere eller mindre løst, hvilket resulterede i at flere af fliserne revnede da fugerne var væk. Fugerne var åbenbart det der holdt fliserne indbyrdes på plads.
Fliserne er klæbet fast med 4-5 "klatter" klæber under hver flise , og underlaget er en PVC-dug (åbenbart brugt i 80'erne som membran) ovenpå 22 mm vandfast krydsfinér.

Jeg ved ikke om den måde at "montere" et flisegulv er helt lovlig?  - men nu bliver det skiftet (og fliserne bliver fuldklæbet).

Spørgsmålet er hvor lang til skal man regne med at der går mellem:
- Lægning af fliser
- Fugning, mellem fliser
- Fugning, silikone ved kanter

Hvor lang tid skal det tørre, før man kan bruge brusenichen igen??

Lad være med det.
Ingen gider læse gamle tråde!
på den byggeplads jeg går på lige nu, venter murene en dag mellem de 3 ting du skriver.  De lægger fliserne den ene dag, fuger den anden, og blød fuge kunne jo godt laves lige efter. Ellers vent end ag. 

hvor længe der bør gå fra du er færdig til du kan bruge det ved jeg ikke.  Men tror ikke der behøver gå mere end nogle få dage.

Det lyder fint. Jeg regnede selv med 7-8 dage fra start til slut, og ibrugtagning.

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis