Gasinstallation- Hjælp

Hej Gæve GDS
Jeg er selv en ivrig GDS, og er i gang med at total restaurer et hus fra 1890. Jeg henter mange RATIG GODE tips her fra siden.

Men til sagens kerne. Jeg her i det sidste stykke tid taget alle mine gulve op i huset, og støbt betongulve med gulvvarme (Og ja jeg har lagt isolering, 225mm Termisol) Nu er turen så kommet til at finde min fremtidige varmekilde (P.T El-varme). Da jeg bor i et område der har gas, har jeg besluttet mig for at jeg skal have gasfyr og har stoset lagt mig fast på en vaillant.
Mit hus er på 77m2, og men der skal nok udbygges med ca. 100m2 inde for en tids horisont på 10 år.
Hvis jeg ikke skulle udbygge, havde der ikke været nogen tvivl, da jeg så havde valgt en vaillant EcoTEC Classic 126-C.
Men da jeg ikke er sikker på om en sådanne kedel vil kunde dække en evt. udbygning, er jeg tæt på at vælge en vaillant EcoTEC Exclusiv 136-E i stedet, dog med en merpris på ca. 2000 kr.
Med andre ord efterlyser jeg erfaringer om disse to typer gaskedler, og nogle gode GDS råd om hvilken kedel der kan dække mine behov.

(Lidt data til de glade GDS-folk ;-} )
vaillant EcoTEC Exclusiv 136-E Norminal Varmeydelse 3,7-13,0 Kw

vaillant EcoTEC Classic 126-C, Norminal Varmeydelse 4,6-10,8 Kw

Tak for hjælpen

------------------
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,
nu kender jeg ikke rigtigt til Vaillants produkter, men man kan undre sig over, at man ikke kan læse de der hus&have aviser uden at der er 7-8 enslydende Vaillant-annoncer med hver sin installatørs logo på. Umiddelbart ser det blot ud som om, det er det produkt, der kan tjenes mest på ( = størst avance) for installatøren.
Nok om det; hvis du vælger den lille kedel vil du have 10800w/177 m2 = 61 W/m2 til rådighed. Til sammenligning siger en tommelfingerregel, at huse bygget efter 1985 har et varmetab i størrelsesordnen 50-60W/m2. Med andre ord ... no problems! Den bliver aldrig for lille med de oplysninger du giver her!
Men...øh, husk lige at en gaskedel bliver altså også slidt, så måske er det tid til at få en meget bedre kedel om 10 år. Udviklingen står jo ikke stille og måske er det til den tid smartere med fuel-cells og hvad det ellers hedder!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej

Jeg har sidste sommer installeret et komplet nyt varme anlæg i vores 93 m3 hus.
Det består af en Bosch Minipur og Rio radiatorere forbundet med pex-rør.

Jeg har ikke rigtigt tid til at skrive mere lige nu, men vil meget gerne dele mine erfaringer med dig. Jeg vender tilbage snarest.

MVH Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis