Montering af siderude i Opel Corsa 1996

Hej Forum,

Ubudne gæster har været på besøg i bilen og smadret en siderude for at komme ind. Jeg har spurgt hos en glarmester som fortæller at det vil koste omkring 500 kroner for en ny rude plus ca. 500 for montering.
Jeg er nogenlunde habil gør det selv-mand, men har ikke tidligere monteret ruder i biler. Spørgsmålet er om det er muligt selv at montere ruden og dermed spare de 500 kroner, eller om operationen er så kompliceret at det er bedre at lade glasmanden om at klare opgaven.
Nogen der har et bud, eller eventuelt en opskrift på rudeskift?
På forhånd tak.

Rune Michaelsen

Hej Forum, Ubudne gæster har været på besøg i... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Jops, den er limet, også selv om der er gummi på, listen sidder bare som pynt eller afslutning mellem karosse og glas, og er der ikke brugt for meget lim, så listen er limet rigtig fast, så er den lige til at pille af.
Mvh Ole
Citat fra autoole

Hmmmmmmmm
KTM. du er godt klar over at ruderne i en mondeo er bærende ikkkkkkk?????
så den der med silicone, tror jeg ikke lige du skal bruge igen.
Mvh autoole


Teori er et, og praksis er noget andet.

Hvor meget tror du at en gammel, halvrusten pram svækkes yderligere af at man bruger silicone fra JEM OG FIX i forhold til den autoriserede og prisopskruede lim fra autoglasfirmaerne?

Jeg vil helt klart blot bruge alm siliconegummi uden den mindste tøven. Jeg og andre er ikke døde af denne fremgangsmåde, selv ikke i min nu hedengangne Toyota, hvor jeg smadrede 3 sideruder med min buskryddersad .

mvh
ktm, der også kører uden sele, uden airbags, uden EPS, uden ABS, uden blinkende lamper for dit og dat, men stadig overlever, og aldrig har kvæstet eller slået nogen ihjel!!smile

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej igen
Jeg forstår godt hvor du vil hen, og der er jo op til den enkelte hvad og hvodan. Nogen går med livrem, andre med seler, nogle med begge dele, og andre igen helt uden, så forstår du sikkert hvor jer vil hen ikkkkk.?? wink
Mvh Ole
Det sjove er, at man hører aldrig fra dem der ikke klarede den - ikk' rolleyes

Sad engang hos en advokat, hvor en kundes familie var anklaget for at lade som om de boede i et andet land og dermed snød Danmark for skat. Kundens familie havde ikke betalt fuldt skat til det nye land, for det gjorde ingen af dem de talte med i det ny land.

Advokaten pegede op på sin lange hylde med mapper, og sagde stille og roligt. Ja, I taler med dem der fortsat ikke er fængslet, her bag mig er et udsnit ingen taler med, for de er låst inde.

Mvh. JørgenE
du må ikke bruge sillikone på metaldele på 1 bil det tære metallet bort og gør det svære næste gang ruden skal skiftes oplysningen stammer fra Dansk autoglas hvor den bil fra genbrug jeg var på skulle havde ny frontrude hvor der var brugt sillikone til at tætne forruden med fordi det regnede ind i bilen, vi varheldige at der ikke var nået at komme skade på karosserriet

samuel giversen

Hej Som de fleste, der kender silikone, godt ved lugter det kraftigt af eddike, mens det hænder og det er dette stof som frigives under hærdning, som tærer metallet i øvrigt behøver rudelim ikke at være dyr - prøv at tjekke hos BILTEMA med flere. Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis