Rensdyr

Hej til Jer alle.

Har netop fået fat i en rensdyrskølle på ca 4,5kg, er der nogle her, der har gode forslag til, hvordan den tilberedes, gerne en opskrift som i selv har prøvet.

Mvh Sømanden...
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Sømand

Hej til Jer alle.

Har netop fået fat i en rensdyrskølle på ca 4,5kg, er der nogle her, der har gode forslag til, hvordan den tilberedes, gerne en opskrift som i selv har prøvet.

Mvh Sømanden...

Rens køllen, drys med hvidløgssalt og peber, læg bacon ovenpå hele køllen, bind med snor. 175 grader i ca 3 timer, efter hvor stor køllen er.

Du kunne også intervarstege den

Lidt om
Intervalstegning eller afbrudt stegning:

Metoden, der mest anvendes normalt til store stege som højreb, ben-skinker m.fl. bygger på, at stege sættes i en meget
varm ovn 20 – 30 minutter.
Når kødet er saftspændt, tages stegen ud og hviler i en halv time, så trykket udlignes. Herefter sættes den igen i en
varm ovn, tages ud og hviler osv.
Metoden gør, at stegen har en tynd stegeskorpe og er ensartet rød/ rosastegt helt ind til benet, samt at der er sket
en ”eftermørning” af kødet

Intervalstegning Anvendes til kødstykker (stege) der serveres rødt eller rosa.
Længden af stege- og hviletid afhænger af kødets vægt - eks.: stegetid 40 min.
Kødet brunes godt af, kommes i god varm ovn ved Ca. 180 - 200°C og steges i 20 min. Kødet tages ud af ovnen i 20 min.,
og derefter steges det videre i ovnen i 20 min. Stegen skal hvile uden for ovnen i 20 min., før der må skæres i den.
Hvis der skæres før, mistes der en masse kødsaft, som er lig med smag.

Mvh. Kokken
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis