fyldning af hul med beton inden fliselægning

hej

i min entre ligger der nogle fliser - ca. 1,5 m2. i midten er der hugget ud så der er plads til en måtte. Jeg vil gerne lægge nye fliser ovenpå, men er i tvivl om hva jeg stiller op med hullet som er ca. 2 cm dybt. Kan jeg bare hælde beton i og rette det af i niveau med fliserne, og derpå lægge fliser?

mvh morten
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror jeg ville blande noget sand og cement i forholdet 1 til 3-4 stykker og undlade stenene, altså ikke lave beton, som, for mig at se er sand, cement og grus.
Hak evt. kanterne af i en vinkel på ca. 45 grader for at give overgangen mellen nyt og gammelt en større flade at binde på og evt. hullet en gang betonklæber inden du fylder sand og cenent i. Det er ikke sikkert det binder ordentligt ellers.
to centimer er ikke ret meget. Har selv lige haft murer til at lægge gulv og han brugte bare fliseklæb til at rette ujævnheder op med. Lad det lige tørre en dags tid og så kan du smide fliserne ovenpå. Alternativt kan du købe en pose "hurtigthærdende opretninsmasse". Modsat selvnivillerende har det den fordel at du selv bestemmer hvordan det skal smøres på....det er jo ikke sikkert at dit øvrige gulv er fuldstændig i vatter. ...ville dog nok selv vælge at bruge fliseklæben da sidstnævnte er urimelig dyr
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis