regler for efterisolering?

Hej alle

Kunne godt tænke mig at vide om der er særlige regler eller krav
for efterisolering.
Skal isolere en førstsal med skunk. Og isoleringen skal sættes op langs taget.
Det jeg er i tvivl om er, om der er nogle særlige krav til tykkelsen på isoleringen, når det gælder efterisolering og hvor de regler står skrevet evt.! Ved der er krav og regler til nybygning og renoverine.

Håber I kan hjælpe mig!

MVH Mukael

<p>Michael-Mukael</p>
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Nej det mener jeg bestemt ikke, i så fald så var der mange husejere med ældre huse, der fik travlt.

Men der er selvfølgelig andre regler som du skal huske:

Husk dampspærre, på den indvendige(varme side af isoleringen) har du pudsede lofter/vægge så behøver du ikke dampspærre.

Hvis du isolerer på den indvendige side og der i forevejen sidder en dampspærre, så må 1/3 af isoleringen godt sidde indenfor f.eks (indefra)100 mm isolering, dampspærre og 200 mm isolering.

Mvh

www.spotvvs.dk
www.spotel.dk
El & vvs til spotpriser
Hej,

Nej det mener jeg bestemt ikke, i så fald så var der mange husejere med ældre huse, der fik travlt.

Men der er selvfølgelig andre regler som du skal huske:

Husk dampspærre, på den indvendige(varme side af isoleringen) har du pudsede lofter/vægge så behøver du ikke dampspærre.

Hvis du isolerer på den indvendige side og der i forevejen sidder en dampspærre, så må 1/3 af isoleringen godt sidde indenfor f.eks (indefra)100 mm isolering, dampspærre og 200 mm isolering.

Mvh

www.spotvvs.dk
www.spotel.dk
El & vvs til spotpriser
www.spot----> ...har du pudsede lofter/vægge så behøver du ikke dampspærre....!!

Er det noget du ved eller noget du tror?!?

Hvis du ved det, vil jeg gerne hvis du kan det sted det står. Jeg tror der er nogen der vil kikke lidt når jeg viser det til dem!! :-)

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
[Indlæg slettet]

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hej Næstformanden,

Kan "jeg tror jeg ved det" bruges?

Som ivrig LDS`er så har jeg prøvet lidt af hvert, og jeg mener bestemt at da jeg efterisolerede min mor gamle hus at jeg undersøgte det.

Og her var konklutionen at hvis du havde pudsede lofter så behøvede man ikke dampspærre idet pudsen fungerede som dampspærre. og jeg tror ikke at naturlovene er ændret siden da.

Nu skal det lige nævnes at når jeg siger pudsede lofter så mener jeg ikke gips, men rigtig puds lavet af mørtel!

Hvor tit ser du iøvrigt et gasbetonhus, eller et fuldmuret hus med dampspærre?

Mvh

www.spotvvs.dk
www.spotel.dk

El & vvs til spotpriser
Annonce
Både Isover og Rockwool skriver det i deres vejledninger om isolering - at såfremt man har pudsede vægge eller lofter, så behøver man ikke at opsætte en dampspærre.

Jeg anser dem for at være en troværdig kilde - men jeg kan da tage fejl.

/Jan
Citat fra conqueror

Både Isover og Rockwool skriver det i deres vejledninger om isolering - at såfremt man har pudsede vægge eller lofter, så behøver man ikke at opsætte en dampspærre.

Jeg anser dem for at være en troværdig kilde - men jeg kan da tage fejl.

/Jan


Tak Jan, så er vi da 4 der er enigebiggrin

Mvh

www.spotvvs.dk
www.spotel.dk

El & vvs til spotpriser
Tak for de gode svar! Det var godt med lidt råd. Så skal jeg jo bare se at komme igang!

Ha en go´dag!
Mukael

<p>Michael-Mukael</p>
Ok...!!rolleyes Jeg er overbevist!!

...Men i skulle høre Den Gamle!! Er du gal han lød mærkelig!! Men jeg viste ham linksene og sagde at hvis det står på LDS er det sandt!!

Nu vil jeg tage til landskamp i håndbold og glemme alt om at jeg ikke stolede på Jer. (Det er mig der står med "Jeg er tørstig" Skiltet... :-)

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis