renovering af???

hej folkens.
jeg har en gammel drom jeg gerne vil forer ud i livet, den gaar i al sin enkelthed ud paa at resturere en motorcykel. Har absolut ikke det der ligner erfaring med motorcykler, men det skal jo ikke afskreakke en fra at prove.
forst skal jeg havde fundet ud af hvilken maskine jeg skal give mig i kast med.
Det er der i forhaabentligt kan veare mig behjealpelig, vil ikke kaste mig paa dybbere vand end jeg kan bunde, saa jeg skal havde en maskine der er relativ simpelt skruet sammen, og hvor reseverve delene er okonomiske og let tilgeangelig. Er der nogen der har nogen forslag til hvilken type maskine der ville veare en god okonomisk overkueligt begynder cykel?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er da vist en der har set for meget af dyrlægen fra Discovery ("A bike is born", hvis nogen er i tvivl) cool cool , og ja jeg var også en trofast seer.

Nu må jeg tilstå at jeg ikke har "hands-on" erfaring med motorcykler, men det skal ikke forhindre mig i at have en mening. Lige umiddelbart er det de engelske mærker fra hen i 60'erne der falder mig ind, Norton og Triumph f.eks. Dels synes jeg at de er lidt fede at se på, godt med jern og ikke så meget plastik, og så har de historie. Ja og så kan man købe hele cyklen i stumper hvis man har lyst.
Citat fra emil_olsen

hej folkens.
jeg har en gammel drom jeg gerne vil forer ud i livet, den gaar i al sin enkelthed ud paa at resturere en motorcykel. Har absolut ikke det der ligner erfaring med motorcykler, men det skal jo ikke afskreakke en fra at prove.
forst skal jeg havde fundet ud af hvilken maskine jeg skal give mig i kast med.
Det er der i forhaabentligt kan veare mig behjealpelig, vil ikke kaste mig paa dybbere vand end jeg kan bunde, saa jeg skal havde en maskine der er relativ simpelt skruet sammen, og hvor reseverve delene er okonomiske og let tilgeangelig. Er der nogen der har nogen forslag til hvilken type maskine der ville veare en god okonomisk overkueligt begynder cykel?


Hej Emil..
Et stort spørgsmål.. :-) Jeg mener, hvis du slet ingen erfaring har.. kan du lave motoren.?? kan du selv male.?? o.s.v
Tror det billigste er at købe en uden afgift, der har nogle år på bagen.. Find ud af hvad afgiften bliver, hvis du engang vil have plader på.
Så kan du resturere alt det du kan/vil/har råd til.. se det færdige, også evt. betale afgiften. Bliver det noget skidt, har det ikke kostet dig en bondegård.
Men det er sjovt, så pøj med det..
Held og lykke

Mvh Jan J
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra emil_olsen

hej folkens.
jeg har en gammel drom jeg gerne vil forer ud i livet, den gaar i al sin enkelthed ud paa at resturere en motorcykel. Har absolut ikke det der ligner erfaring med motorcykler, men det skal jo ikke afskreakke en fra at prove.
forst skal jeg havde fundet ud af hvilken maskine jeg skal give mig i kast med.
Det er der i forhaabentligt kan veare mig behjealpelig, vil ikke kaste mig paa dybbere vand end jeg kan bunde, saa jeg skal havde en maskine der er relativ simpelt skruet sammen, og hvor reseverve delene er okonomiske og let tilgeangelig. Er der nogen der har nogen forslag til hvilken type maskine der ville veare en god okonomisk overkueligt begynder cykel?


Hej Emil.

Du skal have dig en MZ TS 150. En sådan kan du få for omkring 1500,00 Kr.
Ja du læste rigtigt Femtenhundrede kroner, du kan få alle de billige reservedele til den du måtte ønske og du kan blive kørende for omkring en tusse i indregistrering og første vægt afgift.
Når du ikke har så meget begreb om motorcykler endnu er det den helt rette at gå i gang med, da det er en totakts motor, hvilket vil sige ingen besværlige ventiler der skal indstilles, der er kun to ventiler på en MZ og de sidder i dækkene. Du kan få meget mere at vide ved at gå ind på vores hjemmeside
MZ Klub Danmark Find den eventuelt via Google.

V.h. Håndværkeren. smile

Der har en MZ ETZ 300 med sidevogn.
Jamen Håndværkeren, han spurgte om en motorcykel biggrin biggrin biggrin .

Nej, det er bare gas. En kammerat sagde engang at han havde fået sig en lille motorcykel, og jeg spurgte så om det var en MZ. Så kom det fra ham: "Jeg sagde motorcykel, ikke MZ".

Bortset fra det, har du en god pointe.
Ja jeg høre meget drilleri på grund at min hang til MZ, men som vi siger i klubben, er der nogle der endnu ikke har set "LYSET"
Ved du iøvrigt at MZ er det mest solgte mærke i verden, at den selv i 20 graders frost bare starter og kan køre uden først at skulle varmes op.
Og at de nye MZ-er starter ved 125 cc. og den største i dag er på 1100 cc.
De har heller ikke længere totakts motorer, hvilket vi er en del der begræder. For så er det ikke længere en ægte MZ. Den skal sige ding ding dringngngn

V.h. Håndværkeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg ville også vælge en gammel Englænder....

Det er simpel mekanik uden elektronik, alle stumper fåes/produceres stadig og så har de charme wink

Renoverede selv - for 15 år siden - en Thriumph T5 Speed twin fra 1953

Iøvrigt er det ikke helt rigtigt hvad Håndværkeren skriver med MZ
Honda er verdens absolut største MC-producent - i 2005 12,5 millioner solgte cykler - 1/3 af det samlede MC-salg

Med venlig hilsen

Fladder
Hej Fladder.
Så skulle jeg måske have skrevet den mest udbredte i verden
Eller at DKV og MZ er samme fabrikant, samme opfinder.
Jeg har ikke tal på hvor mange milioner der er solgt, det har fabrikken sandsynligvis heller ikke i dag.
Men jeg vil da lige undersøge det så der kan komme tal på skærmen.

V.h. Håndværkeren
Hej håndværker

Har rodet lidt på nettet og fundet følgende :

Zur Wendezeit 1989 arbeiteten 3200 Beschäftigte für MZ. Insgesamt produzierte die Firma zwischen 1950 und 1990 über 2,5 Millionen Motorräder.

Altså 2,5 millioner cykler på fyrre år.......

Men det er rigtigt at DKW var verdens største...........i 1931biggrin

Med venlig hilsen

Fladder
Hej Fladder.

Tjah nu er jeg kun en årgang 51 så det har jeg ikke oplevet, og dine tal stemmer sådan set over med hvad jeg ved.
Kan jeg så ikke bare få ret i at det er den MC der er nemmest at skille ad og samle for en nybegynder. ???

V.h. Håndværkeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også