Ophængning af billeder uden at bore hul

Min bedre halvdel maler en del billeder, og deraf en del flytten rundt på væggene, derfor tænkte jo om man kan få nogle ophæng a-la dem dimser man kan klistre på badeværelsfliser til håndklæder, selvfølgelig med en lidt kraftigere lim .. Har søgt lidt på nettet og spurgt på den lokale tømmerhandel uden at finde det rigtige .. Har i et godt bud ?

Hilsen Klaus

En venlig hilsen Klaus

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
man kan også få nogle plastik"dimser, med en lille slags krog på. Så sidder der ca tre små stifter i plastikken som man så banker ind i væggen. Måske der var din løsning. Laver kun små huller.

mvh jan
Er problemet at det er besværligt at bore? For det som en selvklæbende holder efterlader er vist meget grimmere end et hul når man piller dem ned.

Anyway, der findes skinnesystemer som man skruer fast i loftet inde ved væggen (nærmest som gardinstænger), i skinnerne sidder glidere. Så hænger man billederne i tynde wirer fra disse glidere. Billederne kan så skubbes rundt og flyttes som du vil. Ved ikke hvad de hedder præcist, men har set dem i gallerier.

MvH,

Bent
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
svar slette grundet fejl placering

Hvad skulle jeg dog gøre uden alle jer LDS'er. Tak for hjælpen!
3M mener jeg har nogle smarte ophængningssnipper med superlim. De findes i flere størrelse afhængig af vægt.

Det smarte er, at der ved snippen når det er limet fast er en anden snip man hiver i, når man vil fjerne dem igen. Limen følger så med uden at efterlade mærke.

Tesa har også nogle Poster-Strips som vistnok også findes i flere størrelser efter samme princip, dem bruger jeg selv med succes til plakater mv.

Mvh. JørgenE
Hej,

Min gamle farmor, malede meget porcelænsmaling(det gør det fleste pensionister vel) og på de platter hun malede satte hun en kraftig klister makat på som var lavet af noget stofligende materiale.

Hvis du kan skrue en krog i billederne, så kunne det være en ide.

Jeg kunne forestille mig at du kan købe dem i en velassorteret hobbyforretning.

Mvh

www.spotvvs.dk
www.spotel.dk
El & vvs til spotpriser
Jamen det var jo lige det jeg skal bruge biggrin Så er jeg fri for at væggen ligner en ost, og fri for at spartle og male ...wink

Hilsen Klaus

En venlig hilsen Klaus

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også