Kold radiator

Hej med jer,
en af vores radiatorer vil ikke varme. Vi har forsøgt følgende:

- lufte alle radiatorerne ud
- sikre at den lille stift i termostaten kan bevæge sig frit
- de andre radiatorer på samme streng (før og efter den kolde) varmer fint, så der må være tryk nok på
- der er vand nok på anlægget
- givet termostathanen et par små forsigtige bank med en hammer
- hvis man tapper vand fra den kolde radiator, kommer der varmt vand ind i radiatoren, men gennemstrømningen fortsætter ikke når der lukkes igen

Anlægget er kun tre år gammelt og radiatoren har virket før, så det burde ikke være "tilgroning" el.lign.

confused

Mvh
Michael B

[EMAIL="[email protected]"][/EMAIL]
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kan få varme IND i radiator, ved at tappe vand fra den, så må problemet ligge når radiatoren skal AF med vandet igen.

Er det korrekt forstået at der er tale om et etstrengssystem?

/Rob
Citat fra Michael B

Hej med jer,
en af vores radiatorer vil ikke varme. Vi har forsøgt følgende:

- lufte alle radiatorerne ud
- sikre at den lille stift i termostaten kan bevæge sig frit
- de andre radiatorer på samme streng (før og efter den kolde) varmer fint, så der må være tryk nok på
- der er vand nok på anlægget
- givet termostathanen et par små forsigtige bank med en hammer
- hvis man tapper vand fra den kolde radiator, kommer der varmt vand ind i radiatoren, men gennemstrømningen fortsætter ikke når der lukkes igen

Anlægget er kun tre år gammelt og radiatoren har virket før, så det burde ikke være "tilgroning" el.lign.

confused

Mvh
Michael B


Hej Michael..
Tror det er "den lille stift" du skal have fat i..
Det er fint at den bevæger sig ok, men det lyder som om det er ventilen længere inde der sidder fast..
Prøv at trykke stiften i bund samtidig med at du giver den nogle små slag fx. med bagenden af en skruetrækker... "ikke en hammer"..
det plejer at "løsne" ventilen... det kan godt drille lidt, og tage lidt tid.
Men skifte/skille ventilen af, er nu også lidt bøvlet..

Held og lykke..

Mvh Jan J
Ja, det er vist et etstrengssystem: et rør til vandet frem og et rør til vandet tilbage?

Mvh
Michael B

[EMAIL="[email protected]"][/EMAIL]
Ja, det er vist et etstrengssystem: et rør til vandet frem og et rør til vandet tilbage?

Mvh
Michael B

[EMAIL="[email protected]"][/EMAIL]
Hej Jan J,
har prøvet at lirke forsigtigt med stiften uden resultat. Men kan det være stiften, der er problemet, når der kan kan løbe varmt vand forbi termostaten når jeg tapper fra luftventilen?

Mvh
Michael B

[EMAIL="[email protected]"][/EMAIL]
Annonce
Citat fra Michael B

Hej Jan J,
har prøvet at lirke forsigtigt med stiften uden resultat. Men kan det være stiften, der er problemet, når der kan kan løbe varmt vand forbi termostaten når jeg tapper fra luftventilen?

Mvh
Michael B


Hej Michael..
Bag "stiften" sidder der en ventil. Det er den jeg tror der sidder fast..
Du kan skrue stiften helt af, uden der kommer vand..
Hvis ventilen ikke åbner helt, men bare lidt, tror jeg det kan være dit problem.
Ventilen plejer at kan løsnes, ved at trykke stiften i bund, og så små lette slag på stiften..
Når du trykker stiften ind, skal vandtrykket presse den hurtig tilbage igen, hvis ventilen virker..
Det er ski lidt bøvlet at skrive... Håber du ved hvad jeg mener.. ;-)

Mvh Jan J..
Hej Jan,
har prøvet det nu og tror faktisk at det er løsningen: der er begyndt at løbe varmt vand ind i radiatoren.

Tak for hjælpen!

Mvh
Michael

[EMAIL="[email protected]"][/EMAIL]
Citat fra Michael B

Ja, det er vist et etstrengssystem: et rør til vandet frem og et rør til vandet tilbage?

Mvh
Michael B


Har jeg misforstået noget, eller er dette ikke et 2-strengssystem??

Etstrengs system er vel når returen fra radiatoren går tilbage på fremløbsslange/røret og derfra fortsætter til næste radiator.

mvh
Christian - handyman? alt er relativt!
tror ik det et et strengs anlæg.. bruger man ikke mere da vi jo gerne skal have kontrol over hvor varmen trykkes hen..
og da anlæg skulle være tre år gammel er jeg sikke på det to strengsanlæg..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis