Afstandsholdere til rionet, hvor?

Hej!

Jeg kan simpelthen ikke finde nogle steder, hvor man kan købe afstandsholdere til rionet. Hedder de noget andet end afstandsholdere?

Hvor mange skal man bruge pr. m2 ved et 4 mm rionet?

Jeg vil blive rigtigt glad for konkrete links/henvisninger.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De kaldes elefantfødder - prøv evt. hos Stark

Med venlig hilsen

Fladder
Råd og Dåd har dem også, her hedder de elefantfødder - de havde dem i to størrelser da jeg købte dem.

Jeg har godt nok en kasse liggende af dem - men skal stadig bruge nogle til renovering af gl. badeværelse med ny gulvvarme.

mvh
Christian - handyman? alt er relativt!
hov, jeg tog fejl - jeg fandt lige fakturaen på dem

de hedder i CF Petersen, Råd og Dåd (Karise, Køge, Stenlille) "Stjerne afstandsholder" Dem jeg købte kan løfte enten 25 eller 30mm og varenummeret ved ovenstående forretning er 5010 5855434

mvh
Christian - handyman? alt er relativt!
Citat fra zz24hours

hov, jeg tog fejl - jeg fandt lige fakturaen på dem

de hedder i CF Petersen, Råd og Dåd (Karise, Køge, Stenlille) "Stjerne afstandsholder" Dem jeg købte kan løfte enten 25 eller 30mm og varenummeret ved ovenstående forretning er 5010 5855434


SUPER!!!!

Hvor mange af dem skal man bruge pr. m2 ved et 4mm rionet? Og kan de bære at man går på dem med beton i spande?
Annonce
Citat fra malkekoen

SUPER!!!!

Hvor mange af dem skal man bruge pr. m2 ved et 4mm rionet? Og kan de bære at man går på dem med beton i spande?


Hmm .. jeg var lige ude at tælle kassen, jeg har en 100 stykker tilbage, hvilket betyder jeg ikke har brugt mere end 4-5 stykker pr. m2, syntes det lyder af lidt, egentlig.

Hvor meget gulv skal i støbe - jeg kan se i bor i haslev og jeg skal ikke bruge så mange til det lille badeværelse jeg mangler at lave. Så hvis i vil kigge forbi Næstved (jeg bor i nærheden af Lavpris Træ, i erhvervsområdet ved Lavpris Træ, astfaltværket osv.) så kan i da godt få en 80 stykker af mig billigt - hvis altså 25-30mm løftehøjde er hvad der skal til hos jer.

I øvrigt lagde vi bare en træplade udover, når vi skulle ind med en fuldt lastet motorbør - det kunne det sagtens holde til.

mvh
Christian - handyman? alt er relativt!
Vi skal støbe ca. 20 kvm.

Og mange tak for tilbuddet!!! Jeg skriver lige retur senere i dag hvis det bliver aktuelt. Men 25-30 mm lyder perfekt!
zz24hours - har sendt dig en pm.
Hejsa,

jeg har støbt til gulvvarme og købte mig fattig i 6mm armeringsnet, da Rionet efter sigende ikke skulle være egnet til holde på gulvvarmeslangerne. Jeg havde også købt fødder for at løfte nettet.

Min søster, som har fået murere til at støbe hendes gulvvarme i stuen, sagde at murerene havde grint af hende, da hun gav dem fødderne til at løfte nettet.

Da jeg bestilte beton (vibrationsfrit, styrke 25) leveret via bil på transportbånd, sagde producenten, at fødder ikke var nødvendigt, hvis det var normal beboelse. Hvis jeg skulle støbe til carport og øvrig industri, så skulle nettet løftes.

Derfor undersøg lige om invisteringen er nødvendig. Jeg købte for 400 kr. fødder, som jeg ikke lige pt. har noget at bruge til )o; Jeg fulgte blot pjecen fra byggemarkedet blindt. Og, der anviser de fødder...

/Brian
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis