Elektrisk problem med Suzuki Katana

Hej venner,

Jeg har et akut problem med lyssystemet. Forleden sprang begge pærer på forlygterne samtidig. I den tro at det bare var almindeligt købte jeg to nye pærer og satte i. Den ene af dem sprang umiddelbart efter første start.

Jeg er siden blevet opmærksom på at den har følgende mærkelige fejlsymptomer.

Når motoren ikke er startet men tændingsnøglen tændt, lyser forlygten samtidig med bremselyset når jeg bremser.

Når motoren er startet lyser den tilbageværende forlygtepære og baglys ser ud til at virke, men når jeg bremser lyser bremselyset meget svagt, den tænder knap nok og forlygte blir svagere.

Er der nogen der kan regne ud hvad der kan være galt. Jeg tænker selv det kan være bremselys kontakten, men er meget i tvivl. Forlygten burde jo ikke kunne lyse før scooteren er startet.

Mvh has1
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Problemet er løst. Det var en løs ledning og en ledning der var forkert monteret på baglygten.

hilsen Has1
Lige da jeg troede problemet var løst sprang der igen en forlygte pære. Knallerten har nu ingen af de førnævnte fejl, men den fortsætter med at springe pærer. Jeg er nu oppe på pære nr. 5 som er sprunget.

Hvad kan gøre at pæren springer? Det er en 12 V 15 W pære.

Mvh Has1
Prøv først at måle spændingen, den skulle gerne være omkring 13,4 volt. Hvis spændingen er væsentligt højere må det være batteriet, der er defekt.
Det kunne også tænkes du skulle tjekke dine sikringer, de skal jo netop springe ved for hør en belastning !
Der findes noget der hedder en spændings-regulator ! Du bliver nødt til at finde et voltmeter og komme igang med at måle ! Overspænding kan smadre dit batteri.
Der er ingen nem løsning. Mål, mål, mål !
Annonce
min gamle suzuki gjore det samme så satte jeg bare nogle 24v pærer i også var der igen problemer, men hsuke lige på hva snuden siger dit batteri kan måske ikk klare det
Hej min gamle scooter er begyndt at opføre sig mærkelig når jeg bremser blinker forlyset og når jeg har kørt med det i 14 dage og batteriet løber tør lyser forlygten slet ikke når der bremses. Hva Fan... er der galt, er der en som har en løsning.

Hilsen
Lars Krogh

Hilsen Lars Krogh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis