Hvilket grus/sten til betongulv?

Jeg skal støbe et 8-10 cm betongulv af 2 omgange. Det nederste lag (hvor gulvvarmeslanger også kommer til at ligge i) bliver ca. 3-5 cm tykt. Øverste bliver så resten.

Men mit spørgsmål er: Hvilken form for sten/grus skal man bruge i de to lag?

Betongulvet skal pålægges fliser (badeværelse), så en perfekt finish er ikke nødvendig. Den skal bare kunne fungere som god bund for fliseklæberen.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra malkekoen

Jeg skal støbe et 8-10 cm betongulv af 2 omgange. Det nederste lag (hvor gulvvarmeslanger også kommer til at ligge i) bliver ca. 3-5 cm tykt. Øverste bliver så resten.

Men mit spørgsmål er: Hvilken form for sten/grus skal man bruge i de to lag?

Betongulvet skal pålægges fliser (badeværelse), så en perfekt finish er ikke nødvendig. Den skal bare kunne fungere som god bund for fliseklæberen.


Vi brugte et støbemix til at støbe det første lag i vores, afrettede bagefter i jordfugtig grusbeton

Nu skal du lige huske hele gulvet + 10cm op ad væggen i badeværelset skal påsmøres vådrumsmembran - brusekabinen og væg ved eventuel badekar skal have membran til loftet, alt efter hvordan kabinen er lavet, skal der også membran 50cm fra hver side af kabinen

mvh
Christian - handyman? alt er relativt!
Jeg forstår ikke hvorfor i vil lave betonpladen så tyk, hvad er fordelen ved dette?

Hvorfor ikke støbe det af en gang ?(det er nu bedst)

Jeg ville bruge støbemix 0-16, hvis du vil lave et pudslag, så brug muregrus/pudsegrus til det.

Mvh

www.spotvvs.dk
www.spotel.dk
El & vvs til spotpriser
Citat fra www.spotvvs.dk

Jeg forstår ikke hvorfor i vil lave betonpladen så tyk, hvad er fordelen ved dette?

Hvorfor ikke støbe det af en gang ?(det er nu bedst)

Jeg ville bruge støbemix 0-16, hvis du vil lave et pudslag, så brug muregrus/pudsegrus til det.

Mvh

www.spotvvs.dk
www.spotel.dk
El & vvs til spotpriser


Jeg synes at de fleste siger at 10 cm beton er passende - men kan godt være at vi nøjes med 8 cm - det er vel ikke så vigtigt. Da gulvet hælder en smule og vi skal lave fald mod afløb, lander vi vel et sted mellem 8 og 10 cm.

Er der brug for et pudslag?

Tjaa, hvorfor støbe af 2 gange? Er lidt bange for at vi ikke kan styre at støbe det hele på en gang. Rummet er immervæk ca. 17 kvm - og jeg har aldrig prøvet at støbe før.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis