Ople Astra

Hej
Jeg har to spørgsmål omkring en Opel Astra årgang 92.

Der kommer noget filt- agtigt eller tråde af et fiber materiale ud af min udstødning. Er det bare udstødningen der skal skiftes ?

Der løber/ drybber olie fra top pakningen i den højre side( under det ene tændrør). Er det noget meget akut, der skal skiftes med det samme eller kan det vente. Kommer der dampe ind i bilen fra den olie der løber ud på motoren?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra onkel

Hej
Jeg har to spørgsmål omkring en Opel Astra årgang 92.

Der kommer noget filt- agtigt eller tråde af et fiber materiale ud af min udstødning. Er det bare udstødningen der skal skiftes ?

Der løber/ drybber olie fra top pakningen i den højre side( under det ene tændrør). Er det noget meget akut, der skal skiftes med det samme eller kan det vente. Kommer der dampe ind i bilen fra den olie der løber ud på motoren?

mht udstødning lyder det for som om at det er lyddæmpningsmateriale der kommer ud, så den er nok moden til udskiftning, støjer bilen mere end normalt?

mht. olie dryp, med mindre det drypper hele tiden og du ofte skal efterfylde olie, vil jeg ikke mene at det er kritisk, men i en synshal vil du nok få det som anmærkning.
men det er ikke unormalt at ældre biler har lidt olie udsivning fra pakninger mm.

mht. dampe, hvis du ikke kan lugte olie inde i kabinen er det tvivlsomt at der kommer noget ind, drypper det ned på udstødnings manifold?

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis