Isolering af fladt tag

Vi har købt et hus med fladt tag, som kun har 100 mm fra 1967. Har tænk på at få blæst 75 mm papiruld oven på, der er ikke plads til mere, når der også skal være 30mm op til taget. Hvad siger I er det o.k. at bruge papiruld?sad
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Personligt ville jeg ikke prøve at efterisolere, da det er en meget fugtfølsom konstruktion, og da dit hus er fra 1967, er der sikkert en ikke særlig tæt dampspærre til at holde fugten væk.

Lad det ligge til du får råd/lyst til at sætte et tag på med hældning, og til den tid kan du også få en tidsvarende isoleringstykkelse.
Hej igen

Du kunne løfte taget med din isoleringstykkelse og lave et nyt fladt tag med en hældning på 2,5 cm pr m.

Eller du kunne sænke loftet til 2.3 m og efterisolere nedefra.

Din foreslåede løsning er for risikofyldt.
Enig med Orla, blæs ikke isolering ind mellem tag og den gamle isolering, du kommer til at pakke spær og lægter ind med isoleringen, så starter forrådnelsesprocessen.
Prøv at undersøge om man kan lægge isolering ovenpå det gamle tag eller som Orla nævnte efterisolere nedefra eller løfte taget.
Er penge ikke et problem, riv den gamle tag væk og læg et nyt godt fladt tag, det er en god investering i huset og du sparer på varmeudgiften i det lange løb.

 

tak for svaret handyman
Nu er det sådan at der er kommet nyt pap på og sternbrædder på for 1½ år siden. Jeg havde ikke forstillet mig at papirulden skal gå helt op til taget. Har snakket med en der blæser papiruld ind og han siger at det sætter sig i løbet af et par dage, derefter kan der igen passere luft under taget.
Men O.K. jeg kan godt høre at I mener ikke det er en god ide. Så jeg isolerer nok nede fra !
Annonce
Hejsa...

Hvis du puster det papiruld ind var det nok en god ide at få monteret nogle rumudluftnings hætter i dit paptag. Det er korrekt at de papiruld sætter sig.
bare for en sikkerhedsskyld.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Hej

Der skal altid være min. 50 mm ventilationssprække mellem tag og isolering, med jævnt fordelt ventilation langs tagkanter på mindst 1/500 af tagarealet, og der må absolut ikke monteres ventilationshætter, da disse vil virke sugende og trække fugt op gennem konstruktionen ved utætheder i dampspærren og konstruktionen iøvrigt.
Det er jo tagrums hætter jeg taler om, det her ikke noget med dampspærre at gøre da den ligger længere nede.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Du kan få dem så de ikke er sugende. De medvirker at de giver en god cirkulation i tagrummet.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis