Isolering af fladt tag

Vi har købt et hus med fladt tag, som kun har 100 mm fra 1967. Har tænk på at få blæst 75 mm papiruld oven på, der er ikke plads til mere, når der også skal være 30mm op til taget. Hvad siger I er det o.k. at bruge papiruld?sad
Vi har købt et hus med fladt tag, som kun har 100... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Funktion: Når vinden passerer den aerodynamiske hætte, opstår der et kraftigt undertryk i denne, så luften suges ud af den underliggende konstruktion.
Ved normal vindhastighed (ca. 4,2 m/sek.) udsuger AIRLIFT ø32 mm ca.
5 m³ luft pr. time.
Udformning: AIRLIFT-toppen er konstrueret således, at den effektivt hindrer indslag af nedbør og kondensdryp - Mønsterbeskyttet. Flange og rør er støbt i ét stykke for optimal holdbarhed
airlift32_2_ny.gif

Hilsen Claus

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Det vil så sige at alle dem vi så har monteret på tusindvis af M2 tag i Danmark er udført forkert efter din mening. :-///

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

Hej Tagdækkerklaus

Allerførst er det ved konstruktioner i parcelhuse jeg taler om, og hvis du monterer disse hætter her, følger du i hvert fald ikke anvisningerne i SBI 189, og der står direkte: Der må ikke benyttes ventilationshætter (side 65).

Selvfølgelig findes der eksempler, hvor der er behov for disse hætter i større tagflader, hvor afstanden fra kant til kant af tag er større, eller afspærret til den ene side (eksempevis af brandmur) men det er ikke bare nogen man monterer uden beregninger.
Annonce
Hvad vil du kalde alle disse aftrækshætter af lige nøjagtigt denne her type som er på alle de gamle parcel huse med fladt tag. Dem må du da også selv have set når du kommer rundt omkring.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

Hej

Selvfølgelig har jeg tit set dem, men det er jo ikke ensbetydende med at det er korrekt at de sidder der (måske var det korrekt på monteringstidspunktet).

Disse tage er typisk fra 70'erne og da lavede man jo heller i hældning (2.5 cm pr m) og det har man også fundet ud at det ikke var så godt.
Det kan da ikke være helt forkert.

Men lad nu det ligge. :-)

De kommer da heller ikke i mit nye hus med fladt tag.

Hilsen Claus

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

Tak for informationerne, men jeg har idag snakket med mit forsikringsselskab, og de siger at de nu anbefaler 75mm ventilation på, fladt tag. Så det kan vi godt glemme at lave på den måde. Jeg tager nok i stedet, et rum af gangen også isoler nede fra og sætter ny gipslofter op.
Mvh
GB16
Sådanne nogen Airlift kunne jeg godt bruge, vi har et 2 plans hus med 40 graders tag, udluftningskanaler ført igennem taget. Problemet er at det trækker indad med luft, frø fra birketræer osv. Jeg ved godt at man kan sætte ventilklapper på eller spjæld mm., det løser ikke problemet det drysser ned når disse åbnes. Airlift tillader luften at kun komme en vej. Fås Airluft til 40 graders tag og til udluftningskanaler?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også