Spartling af gulv med niveauforskel

Jeg kunne godt bruge nogle råd omkring spartling af gulv, da jeg nu er blevet brændt af af to gulvmænd, og overvejer at give mig i kast med opgaven selv pga. tidsnød.

Jeg har et lille toiletgulv på omkring 1 m2 med nogle grimme kanter op mod væggene ( der har siddet fodlister og efter de er blevet fjernet fremkom en buet opkant på mellem 1 og 2 cm.)

Jeg skal have plannet gulvet ud, således at der kan lægges fliser med en lille kant op ad væggen. Jeg har selv fundet frem til at bruge selvnivellerende gulvspartelmasse, men er i tvivl om gulvet bliver plant med så stor niveauforskel og om hvornår jeg skal gribe opgaven an.

Samtidig vil jeg gerne have lagt el-gulvvarme.

Hvis nogen har en idiotsikker fremgangsmåde, ville jeg blive glad.:p
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der afløb i gulvet??

Når gulvet ikke er stører så kan du næsten hælde det fra døren men kan det ikke betale sig at hakke kanterne af??
Der er ikke noget gulvafløb.
Jeg tror ikke, jeg kan få hakket de kanter af - men jeg kan da selvfølgelig gøre et forsøg.
Med hensyn til døren, er der også en lille detalje jeg ikke helt har styr på, nemlig, at gulvet bliver højere såfremt at der bliver spartlet 20 mm op i niveau, men det må kunne løses med et trin eller liste.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvad er det for noget gulv?
Det er betongulv.
Så burde det være muligt at hugge kanten væk.

Det bliver heller aldrig godt hvis du skal over et dørtrin med selvnivellerende spartelmasse.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jamen - så må jeg jo i gang med hammer og mejsel

Har du ellers nogle erfaringer med selvnivellerende gulvspartel, jeg kan gøre brug af ?
.. jeg har rettet gulv af i jordfugtig beton - det kræver lidt mere knofedt, men syntes der er mere kontrol over det en selvnivellerende spartel (som jo også er hamrende dyrt)

Jeg brugte vandrør og en kraftig lægte til at rette af, derefter glittes let. Det var 100% klar til pålægning af fliser bagefter.

mvh
Christian - handyman? alt er relativt!
Ikke andet en at du helst ikke må komme meget mere vand i en der står på posen, også skal du huske at gulvet skal være fri for snavs samt sæberester. Det skal så også lige primes en gang, som skal være helt tør inden du spartler

Det med jordfugtigt beton kan kun anbefales hvis det er et godt tyk lag der skal på. Det er også længe om at tøre.
det er selvfølgelig rigtigt .. det tager noget længere tid

angående selvnivellerende, jeg syntes jo ikke rigtigt det har nogen selvnivellerende effekt - i hvert fald ikke som flere brochurer eller mærkater på poserne angiver, hvor en mand bare står og hælder den ud over gulvet direkte fra spanden, ikke i det blandingsforhold der angives så.

mvh
Christian - handyman? alt er relativt!
Det vil jeg godt give dig rat i, det skal hjælpes på vej med en spartel.

Det er ikke bare at spartle med selvnivellerende spartelmasse.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også