nyt gulv i køkken ?

Har parketgulv i køkken hvor de tidligere ejere har limet kort på gulvet kan jeg evt. pille korken af og få slebet gulvet pænt igen , eller ?

jeg har også overvejet at ligge klinker direkte på korken men kan det lade sig gøre ? vil for alt i verden undgå at begynde og brække hele gulvet op.....

håber nogen kan give mig et godt råd.....

Mvh Claus..
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra claus jonesco

Har parketgulv i køkken hvor de tidligere ejere har limet kort på gulvet kan jeg evt. pille korken af og få slebet gulvet pænt igen , eller ?

jeg har også overvejet at ligge klinker direkte på korken men kan det lade sig gøre ? vil for alt i verden undgå at begynde og brække hele gulvet op.....

håber nogen kan give mig et godt råd.....

Mvh Claus..


Hej Claus.

Du kan ikke lægge klinker oven på et træ/kork gulv, det er naturstridigt. Klinkerne arbejder ikke i forhold til træ/kork.
Men du kan godt pille korken af, og så slibe gulvet med sådan en stor slibemaskine du kan leje dig til, de kalder det godt nok en gulvhøvl, men det er altså sandpapir som den sliber med. Et godt råd ! du må kun slibe i træets længderetning altså langs årene i træet.
Go arbejds lyst.

V.h. Håndværkeren smile
Du skal være særlig opmærksom når du piller korken af den kan side så fast at den tager trægulvet med op.

Du skal også tage dig tiden til at slibe det, man kan ikke bare "hoppe" nogle parpir over.

Du skal også finde ud af hvad det skal behandles med lak er det nemeste at slibe til og hvidolie er svær at slibe til.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis