Hvordan fjerner man glasfilt og -væv?

Der er opsat glasfilt og glasvæv på mange af væggene i vores nye lejlighed. Desværre er det sat rigtig dårligt op, så hjørnerne er runde og filten bølger ned over væggene!

Hvordan fjerner jeg filt/væv, så jeg kan sætte noget nyt op? Filt/væv er sat op på pudsede vægge og gipsvægge.

På forhånd tak for hjælpen.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En spartel og så river du det bare ned af vægen, du kan eventuelt bruge en tapet afdamper til at opbløde limen, det har ingen virkning på glasvæv /filt men kan altså godt blødgøre limen med varmen fra dampen.

V.h. Håndværkeren
glem alt om at rive filten ned. Du ødelægger med garanti gipspladerne og bliver arbejdet så endnu større.

Men køb dig en bred spartel og en spand medium spartel og så er det ellers bare igang med at spartle alle ujævnhederne væk. Min maler siger at det godt kan lade sig gøre at få spartlinger til at ligne filt.....men hvordan han så lige gør det fatter jeg ikke. Jeg ville derfor vælge at sætte et nyt lag filt på, det er jo let og hurtigt
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej hej

Du fuldspartler da bare det hele, når du syntes at det ser acceptabelt ud i dine øjne, grunder du med mikrodispers/forankringsgrunder, og maler det.
Der sidder jo filt og væv nedenunder til at armere væggen, så er der da ikke nogen grund, til at sætte nyt op igen.
Jo for farvehandlerens skyld, men så sandelig ikke, for din egen skyld.
Med mindre du gerne vil have glasvæv op igen, men mht filt, så giver den spartlede overflade, det samme resultat som filt.

Colormann
Nu skriver Tolse ikke noget om hvad der skal på vægene istedet for glasvæv / Filt. Men det kunne jo tænkes at han ville tapeserer på gammeldags maner ?
Med hensyn til gips vægene, skulle han rive dem i stykker, koster en ny gipsplade ca. 40,00 Kr. Så det kunne være løsningen.

V.h. Håndværkeren
At rive gipsplader ned i en lejlighed er vist ikke tilladt, indhent tilladelse.
Filt og glasvæv er svære at rive af med efterfølgende store spartle arbejde og spartling over dårlig lagt filt/væv er heller ikke det værd. Overvej at sætte et lag gipsplader over de gamle vægge, det lydisolerer bedre, du mister 2 gange 13 mm rumstørrelse på hvert led, husk at indhente tilladelse.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også