Puch Maxi KL

Jeg har fo nyligt erhvervet mig en Puch KL. Jeg ved i forvejen ikke ret meget om knallerter, men forsøger som en desperat at læse alt hvad jeg kan om hvordan den virker!

Det er lykkedes mig at få en del skavanker til at virke igen, men har et problem med lyset.

På denne mådel er der en kontakt, som skulle slå lyset til og fra. En ting jeg ikke kan forstå er, at den har tre punkter du kan dreje den hen på?

Overvejede om det måske kunne være at der havde siddet blinklys på, og at den styrede det, men har fået af vide at den model ikke har det.

Problemet er, at når jeg flipper kontakten frem, tænder forlyset som det skal, men baglygten lyser meget svagt! Når jeg derimod flipper den tilbage til midten, er baglygten meget kraftig, og forlygten slukker? Når jeg så flipper den helt tilbage tænder kun forlygten igen.

hvad kan dette skyldes?

Jeg har prøvet at skifte pære, så det er ikke bare en svag pære.

Savner også, hvis nogle har nogen gode link til steder hvor man kan læse mere om hvordan en puch maxi virker/fungerer?

På forhånd tak!

Mvh Niklas!
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der ingen som har en idé til dette?

Jeg blev idag lidt modigere, og åbnede kontakten op. Indeni ser jeg fem metalrør, og når du flipper kontakten slår den over og rører de forskellige rør for at slå dem til. Indeni røret sidder der et lille stykke metaltråd, som jo nok leder strømmen ud i lygterne?

Kan ikke forstå at når den rører begge rør (i midten) tænder kun baglygten?

HJÆLP ØNSKES!
Hej,
Du kunne jo prøve at tage ledningen direkte fra strømspolen og forbinde den til for- og baglys og se om det virker. Det med at kontakten har flere stillinger - er det ikke noget med kort og langt lys ?.
Du kunne og også forsøge dig med en ny kontakt
Mvh
Vangsøe

Vangsoe
Ja, nu er problemet bare at jeg desværre ikke har forstand på hvordan man gør det confused

Jo, det kunne slvfølgelig være det
Hej,
Så må du prøve dig lidt frem biggrin Når man har en gammel knallert bliver man nødt til at lære at "skrue" lidt selv. Det kan jo aldrig gå værre end at du bliver nødt til at købe en ny kontakt.
Ikke at jeg / vi ikke vil hjælpe dig - men det er dælme svært at beskrive i en email biggrin
Frisk mod og prøv dig lidt frem - det er mit bedste råd.
Mvh
Vangsøe

Vangsoe
Ja, har jeg så småt fundet ud af biggrin
Har skam også prøvet mig frem med meget, men aner ikke hvad der er tændspolen, så i så fald vil jeg ikke ane hvad jeg har rigtigt/forkert, hvis der sker noget :p

Men okay, må jeg jo prøve.

Tak for hjælpen!
Annonce
Tændspolen er den sorte, hvor ledningen går op til tændrøret. Mener den sidder kl. 12 på en Maxi.
Platinerne sidder sådan ca. kl. 9.00 hvis du kigger ind gennem svinghjulet.
Endnu bedre er det naturligvis hvis du har en svingshjulsaftrækker ( kan købes for små penge hos eks. T-Hansen ) - så kan du bedre se hvordan det hele fungerer !
Mvh
Vangsøe

Vangsoe
du skal bare have en anden pærer bagtil det burde da fix det, ta den ud og se om det er 12v hvis det er prøv med 6v og se om det hjælper de koster 12kr i thansen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis