Ny gulvkonstruktion over krybekælder

Hej

Har netop overtaget mit 'nye' hus.

Jeg er igang med at lave nyt køkken, desværre vidste det sig at gulvet under køkkenet har fået fugt på et tidspunkt, så de bærende bælker er dårlige i den ene ende(mod ydervæg).

Rummet er 4,1(indevæg) gange 2,15(ydervæg), hvilke dimensioner og afstande skal jeg bruge??confused

På toppen skal der være spånplade og flydende gulv.

På forhånd tak for hjælpen.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis ikke din krybekælder er for dyb, kunne du jo fylde den op med isolering og så støbe betongulv evt. med en varmeslange!
Jeg var netop i går på besøg i et hus, hvor man over alt havde gjort dette. Tidligere var dette hus forbistret fodkoldt, selv om der var hængt yderligere isolering op under det gamle gulv. Nu var det blevet meget behageligere.
mvh
Knud

Med venlig hilsen
ktm

 

Det har jeg overvejet, men problemet er at det skal være færdigt (incl) køkken inden den 1, da min kone starter som dagplejer.

Så jeg er lidt presset tidsmæssigt, og ventilationen rundt i krybe kælderen ser ud til at virke fint, så jeg vil nødig ændre konstruktionen. Desuden burde det da være muligt at få det isoleret ordentligt, når konstruktionen er helt ny.
Jeg ville i din pressede situation lægge nogle 5x5 bjælker med max 50 cm imellem, altså frit hul 50 cm, på den korte led, kun understøttet i enderne, så du slipper for at de kommer til at vippe på nogle støtter midt på når de kaster sig.
Dereftger slår du hønsenet på undersiden, ledt arbejde!!!, og så fylder du 125 mm isolering imellem bjælkerne.
Jeg ville så lægge et lag 1" gulvbrædder, forsvarligt skruet på ned gennem oversiden og så på toppen dine spånplader, også forsvarligt skruet på.
På den måde slipper du for et gulv, der fjedrer.
Det kan godt være at andre synes det er fjollet, men jeg skriver også, at sådan ville JEG gøre det. Jeg er nemlig vældig træt af fjedrende og knirkende gulve, på strøer som slog sig.
Du har da vist lidt travlt!! :-)
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

ktm:

Idén lyder god nok, er den afprøvet??

Jeg ville nu nok vælge at lave lidt korterer mellem bjælkerne også en god tyk spånplade oven.
Ja det er afprøvet, men med større afstand mellem bjælkerne. Jeg lavede nyt køkkengulv i vort daværende sommerhus' køkken pga rådne bjælker, ganske som Gamborg. Det var utrolig irriterende arbejde at hæfte net op under bjælkerne til isoleringen, idet det skal gøres grundigt, for at det kan holde.

Jeg har 2 lag gulv på hele 1.salen med op til 1,25 m mellem bjælkerne :-( men med 2 lag blev det stivet utroligt godt af.

mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja det lyder til at være noget øv, hader når gulve knirker eller gynger.

Når jeg isolerer mellem bjælker bruger jeg sådan en tyk ståltrå som jeg lige hæfter fast med klammer zigzak mellem bjælkerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis