Tæpper

Hej

Vi skal til, at have lagt gulvtæpper på vores 1. sal. Underlaget er 22mm spånpladegulv.

Er der nogen der har erfaring med, at lægge et underlag mellem spånplader og tæppe, som skulle formindske støj, isolere og gøre tæppet blødere/behagligere, at træde på?

Vi har kigget på nogle plader (4 mm.) fra Jem og Fix til kr. 200 for 10 kvm., men det er primært beregnet til laminat gulv.

Yderliger er vi interesseret i, at høre om der er nogen der har gode/dårlige erfaringer med diverse tæppebusser, som typisk reklamer over en hel side i divers husaviser. Er de i virkligheden billigere end de "autoriseret" tæppehandlere og kan man stole på deres "før og nu" priser???

Anders
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
stol aldrig på før og efter priser !!
så bliver du ikke snydt af det..

Pladerne tror jeg er lidt for bløde men er ikke sikker.

Jeg ville vælge et tæppe med en kraftig gummibagside.
Den luner giver støjdæmpning og koster kun lidt mere men er pengene værd !!

Se på tæpperne flere steder og bestem jer først herefter.

Selv har jeg trægulve i hele hytten, dog fliser i baggang, entre og bad...

Venligst Njord smile

MVH Njord
Hej Anders.

Kender én der har lagt de omtalte plader. Ved ikke helt hvad formålet med dem skulle være, andet end at holde en smule gulvkulde af vejen. Den med at de er lydisolerende har jeg aldrig hørt før, men det skal jeg da ikke kunne udelukke. Alt hvad der har masse isolere jo for lyd.

Pas på med at lukke for tæt til dit gulv, træ behøver at kunne ånde.

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Der findes et produk som er til at isolere under tæpper og vinyl gulve.Det er grønne plader på ca 50*100 der er lavet af nogle fibre.Koster ca 30 kr pr m2.Kan ikke lige pt huske hvad de hedder men skal skrive det så snart jeg ved det.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis