Akkuværktøj - hvad skal jeg vælge?

Vi havde for et stykke tid siden oversvømmelse i vores kælder, hvorved alt mit elværktøj afgik ved dødenmad

Jeg besluttede derfor at købe noget nyt kvalitetsværktøj som erstatning for det gamle, der var en skøn blanding af forskellige mærker og kvaliteter (B&D, Makita mfl.)

Jeg har besluttet mig for at købe et 18V kombisæt med minimum: slagboremaskine, rundsav, bajonetsav, stiksav og lygte.
Jeg har snævret det ind til at det enten skal være BOSCH eller Dewalt. Og her er det så jeg bliver i tvivl, for hvad er bedst

Jeg har haft fingre i begge dele og umiddelbart virker BOSCH, ved første øjekast, som en mere robust maskine i bedre kvalitet. Bedre finish og plastikkvalitet.
Alligevel er jeg i tvivl for jeg kender til flere håndværkere, der sværger til Dewalt, og der må jo være en grund til at de gør det confused
31 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Grunden til at "mange" håndværker svæger til dewalt, er vel at de købte ELU også har de en god reklameafd.:-) men når det kommer til akku-værktøj så er dewalt, nok lidt bagud i udviklingen, i forhold til bosch,milwaukee og metabo.
Hej

Jeg må sige at vi på værkstedet bruger mest DeWalt og noget Metabo.
Begge mærker holder til daglig hård brug.

Hjemme har jeg lidt af hvert... Men sørg for at du har noget grej der kan hurtiglades, sørg for at der er batterikapacitet og der er tilstrækkeligt med moment i boremaskinerne.

Dewalt er som de skrives et nyt navn til Elu der tidligere var meget anvendt i håndværkerkredse. Men Dewalt er også et gammelt mærke, har en radialarmssav af efterhånden ældre oprindelse.. Og Dewalt er faktisk en del af Black and Decker koncernen.....

MVH Njord
De fleste mærker har billige udgaver og dyre udgaver. Bosch har en grøn (discount) og en blå serie.
De Walt har billige udgaver i Harald N.

Jeg har selv en De Walt 18V med 3 gear og slag. Den er solid og kraftig men tung.

Mvh Thomas

Har dewalt, er meget tilfreds. Syntes Bosch'en er lidt for stor til min lille næve.. ellers var det blevet Bosch. Jeg mener desuden at man kan købe Bosch værktøjet stykvis (uden batteri) hvis man ikke behøver et helt sæt, eller man senere vil udvide med ekstra dimser. Bosch virker helt klart mest solidt at håndtere, imo.

hilsen
Søren
Jeg overvejer specifikt Bosch 18V blå serie og et Dewalt-kit med bla. DC925kb.

Jeg hælder mest til BOSCH (tysk kvalivaresmile ) men har hørt at de ikke satser på deres 18 V serie og derfor ikke udvikler ret meget på motor og gearkasse, i modsætning til Dewalt, der lige har lanceret den nye dc925kb, som eftersigende skulle være ret god.
Som forhandleren i Stark sagde, bygger Dewalt på den nyeste teknologi (men dårlig kvalitet - synes jeg) hvorimod Bosch bygger på lidt ældre teknologi (men god kvalitet). Nu var det hans mening, og det vil ikke være første gang at en forhandler har taget fejl eller er misinformeret rolleyes

Spørgsmålet er derfor stadigt åbent, hvad er bedst, og hvad giver mest "value for money" ?
Annonce
Har en (som undertegnede) værktøjsliderlig kammerat, der har en halvstor tømrergeschäft. Han køber konsekvent det, der er på tilbud, men er gradvist gået fra Dewalt (undtaget deres save). Bruger meget bosch og metabo, noget Makita. Boremaskinerne fra Dewalt er angiveligt lidt for påvirkelige overfor støv (særligt kontakter) og slag.

Dewalt er imponerende gode på markedsføringssiden. Sidste år til jul var hele indgangspartiet hos Beslaco plastret til i Dewalt med virkelig gode tilbud - måske det er derfor, håndværkerne vælger dem???

Selv sværger jeg til Makita - har endnu ikke kunnet slide deres maskiner op som "deltids-autodidakt-diverse-håndværker".

Imidlertid tror jeg ikke, der er nogle de to mærker, du vil blive utilfreds med. Vælg værktøjet ud fra, hvad der ligger bedst i din hånd/du tror mest på - og beslut ud fra dette. Bemærk i øvrigt, at der ofte kører slagstilbud på nogle af maskinerne, som er væsentligt bedre end "pakkerne". F.x. mener jeg ikke, at batteri-rundsave er noget, der kan bruges til alverden....klingehastigheden er ikke høj nok til et rigtigt pænt snit, så hvorfor købe den wink

Held og lykke med valget ;-)

Mvh.

Jan R.
Hej,

Jeg syntes helt klart du skal vælge DeWalt.

Jeg har en netbutik hvor jeg sælger alt i el, vvs, antenne og parabol, og så selvfølgelig værktøj.

Jeg kan tilbyde dig et supertilbud på DeWalt 18v:

Du for følgende:
Slagskruemaskine
Borehammer
Bajonetsav
Rundsav
Stiksav
Lygte
samt 2 stk 18v 2,6 ah batterier
1 lader

Alt sammen koster kr. 10.500 inkl moms og forsendelse leveringtid max 3 dage

Mvh

www.spotvvs.dk
43907030
61701038
Hej,

Ud over at dit "tilbud" ikke er specielt billigt, syntes jeg ikke det er så fedt at smide den slags reklamer direkte her i forum'et. Jeg er sikker på at du kan få lov til at købe noget reklameplads her på siden.

Beslaco har et kit, med de nye DW (Borefætter, rundsav, bajonetsav, lygte) for 3999,- + moms. Så kan stiksaven sikkert hentes på Ebay for en slik.

mvh
Søren
Hej Søren,

Nu var det jo ikke ment som reklame, det var bare for at hjælpe coes. Desuden reklamerer du jo for Beslaco, men det er måske OK?

Du har iøvrigt ret i at Beslacos pris er god, men du glemmer lige at det ikke kun er stiksaven jeg har med ekstra, det er også en borehammer.

Dvs. oven i prisen fra Beslaco skal du lægge et stk stiksav 18v og 1 stk. borehammer 18v.

Jeg har desuden spidset blyanten og rettet i tilbudet til coes, prisen er kr. 7.998 + moms inkl. levering.

Mvh

www.spotvvs.dk
www.spotel.dk
El & vvs til spotpriser
Jamen hvis det ikke er reklame, så må du da undskylde :-/. Nu har jeg dog, i modsætning til dig, ikke økonomiske interesser i at Coes handler det ene sted frem for det andet.

Jeg glemte i øvrigt ikke borehammeren, men den var ikke blandt Coes ønsker i første omgang.

Hilsen Søren
Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis