LP til CD

Hej Alle

Jeg har en stribe gamle LPer fra min grønne ungdom som jeg gerne vil have overført til CD. Jeg har en gammel pladespiller som jeg derfor gerne vil have koblet til min PC, men hvordan gør jeg det ?

Eller er der andre alternativer ?

Hilsen
Allan
Hej Alle Jeg har en stribe gamle LPer fra min... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan klart anbefale dette program. Det er let at arbejde med, og kan rumme en hel lp som man så bagefter kan klippe ud i passende bidder.

http://audacity.sourceforge.net/
evt den nye smarte usb gramofon der er kommet på markedet kunne være interesant ?


prisen er 1400 dkr
Nu er der godtnok løbet noget vand under broen siden denne tråd blev startet - men hva'... Jeg "faldt" lige over den...

Jeg har for år tilbage gjort lige netop dette. Brugte min gamle Denon pladespiller. Lavede et kabel med 2 stk banan stik i den ene ende og et 3,5 mm mini- jack i den anden. Pladespilleren i en gammel integreret forstærker, forstærkeren i den ene ende af kablet og PC'en i den anden. Lydkortet var et "Soundblaster 16" og softwaren hed "Easy CD-Creator" - der var audio-converter i den version (vistnok 4.0). Der var væsentlig flere muligheder for optimering af lydkvalitet og manuel markering af næste nummer, så det hele ikke bare kører ud i ét som ét langt nummer. Meget bedre software end det der følger med mange USB-pladespillere... Bare klø på - det er nemt nok (tager bare lidt tid).. ;0)

Jeg kan ikke alt - men jeg arbejder på det...

Annonce
Jeg har også leget med det for en del år tilbage.....

Satte min gode gamle Inertiapladespiller til PC-en gennem min Technics forstærker.

Det var for mig en alt for dårlig lydkvalitet - så jeg afspiller mine gode gamle vinyler med pladespilleren når jeg lige får de lyster ;-)

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hop ned i HI-FI klubben og spørg dem! De har altid ret godt styr på det.

Mit navn er Sasa Kovacevic - Du kan følge mig her.
giver eisoe rat. køb en riaa forstærker og brug din gamle pladespiller til at høre lp'er køb evt en ny pickup. nyd at du kan købe lp'er for en 10'er og at lyden er noget bedre end mp3 og cd.
Jamen, helt sikkert.. Jeg kunne absolut heller ikke finde på at gemme min Thorens væk. Der er nu ikke nogen elektroniske medier der kan hamle op med dynamikken i et stykke vinyl.

...Men nu var det jo også bare lige fordi at jeg syntes at det var sjovt at fifle med - dengang... Og der er stadig nogen der foretrækker at spare plads fremfor at nyde vellyd. Se bare på alle de kompakt-anlæg der langes over disken i div. "radio-forretninger" og supermarkeder..!!?!

Jeg kan ikke alt - men jeg arbejder på det...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis