Manglende højde

Hej, skal bruge nogle gode råd ang. sænkning af gulv.
Overvejer at købe et gammelt hus fra 1870, der er bare det typiske problem med manglende højde i alle rum. Så vil høre om det er muligt eller tilladt at sænke gulvet så det er til at være der inde uden at skulle dukke sig.
Der er kampesten og beton som sokkel ved den ene ydre mur, de andre mure står ikke beskrevet, så går ud fra at det er beton.
Et andet alternativ ville være at hæve loftet, med der er bare det store problem at der er spær gennem hele huset på tværs, så tænkte at det muligvis nok vil være en lidt for stor mundfuld, da det vil kræve at taget bliver pillet ned, og hvert spær hævet.
Håber på nogle gode råd fra nogle der ude der har erfaring med den slags projekter.
På forhånd tak Morten
Hej, skal bruge nogle gode råd ang. sænkning af... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har selv 3 værkstedsdonkrafte og 1 alm. hydraulisk 5t cylinderdonkraft, dem med et lille vippehåndtag i siden.
Disse 4 flyttede jeg frem og tilbage og lod dem "hjælpe" hinanden og støttede af efterhånden som jeg kom frem og tilbage.
Husk at rette i vater på kryds og tværs, når du nu har muligheden.
Du kan bruge hvad som helst, der kan løfte, men det vil være helt perfekt med en flok "soldater".
Jeg turde kun tage en side af taget ad gangen! :-)
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis