tømremester

må man gerne kalde sig tømremester når man ikke er udlært tømre.confused
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I princippet, kan man vel kalde sig - lige hvad man vil! Men jeg ville nu nok kalde det tømreRmester ....hvis du vil arbejde som tømreR.
Hvis en titel ikke er en såkaldt beskyttet titel, så må alle bruge titlen, hvis de har lyst.

Mig bekendt er Tømrermester ikke en beskyttet titel.

/Rob
Men hvilken fornøjelse har du ud af at kalde dig noget du ikke er Hr. Bagerkok

V.h. Håndværkeren
Måske er det ikke fordi han selv vil kalde sig noget, men fordi han vil sikre sig at en anden nu har noget at have sin titel i? rolleyes
Citat fra RipRapRob

Måske er det ikke fordi han selv vil kalde sig noget, men fordi han vil sikre sig at en anden nu har noget at have sin titel i? rolleyes

Nåeh ja ! Det havde jeg ikke tænkt på, måske fordi jeg har det princip at det ikke kan betale sig at lyve.
Ærlighed er det væsentligste for mig, det giver af og til nogle knubs, men det er det værd.
Så skal jeg jo heller ikke gå og huske på, hvad jeg har bundet af historier på den ene og den anden.

V.h. Håndværkeren smile
Annonce
Citat fra Håndværkeren

Nåeh ja ! Det havde jeg ikke tænkt på, måske fordi jeg har det princip at det ikke kan betale sig at lyve.
Ærlighed er det væsentligste for mig, det giver af og til nogle knubs, men det er det værd.
Så skal jeg jo heller ikke gå og huske på, hvad jeg har bundet af historier på den ene og den anden.

V.h. Håndværkeren smile

husk lige at pudse glorien, og hvad er der galt med at være kok/bager hr.Håndværker/knaphulsmekanikker?
Citat fra michael krogsgård

husk lige at pudse glorien, og hvad er der galt med at være kok/bager hr.Håndværker/knaphulsmekanikker?

Absålut intet, du må have misforstået, jeg kunne bare se at du både var kok og bager eller omvendt.
Knaphulsmekanikker den havde jeg ikke hørt før, det kunne være jeg skulle bruge den en gang imellem.

V.h. Håndværkeren smile
Nå ja ja
Jeg er da både fisker og slagter, så vidt jeg ved, kan man da godt være mester for et hold tømrer selv om man ikke selv er tømrer???
det er måske ikke helt dumt, man kunne jo godt have nogle egenskaber der gjorde at man godt kunne lede og fordele arbejdet på en god måde uden at kende en hel masse til det rent faglige?
Eller er jeg helt ved siden af?
Mads
Hej mads.
Næh du er ikke helt ved siden af, man kan godt have gode lederevner uden at være faglært i eks. tømrefimaet, det er dog en fordel at man ved noget om tingene.
Men så vidt jeg husker er der da en her på LDS der er udlært smed eller var det mekanikker, han har også haft et firma der solgte både og i dag leder han et lille teglværk på Fyn som teknisk direktør.
Så bare evnerne er der kan man stor set hvad man vil.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis