Rapsolie istedet for 2-taktsolie

Jeg har hørt fra en kammerat at det er muligt at udskifte 2-taktsolie med rapsolie, er det rigtigt eller er det bare noget sludder?
Jeg har hørt fra en kammerat at det er muligt at... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej flemming.
Før du bare siger det er vrøvl kunne du jo være mand nok til at tilbage vise det jeg skriver.

Det er hvad der er almindelig kendt at mineralolie smøre bedre end fuldsyntetisk. men mange skriver ikke om det for det er kun petro Canada olie der har patent på den rafeneringsform, så det er måske derfor du ikke ved det.

Mvh. Allan

Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
Skrevet af Czanto på 13 nov 2009 01:35
Hej flemming.
Før du bare siger det er vrøvl kunne du jo være mand nok til at tilbage vise det jeg skriver.

Det er hvad der er almindelig kendt at mineralolie smøre bedre end fuldsyntetisk. men mange skriver ikke om det for det er kun petro Canada olie der har patent på den rafeneringsform, så det er måske derfor du ikke ved det.

Mvh. Allan


Nå i enhver servicebog står der km intivaller.
Og mange biler må ikke køre på de gamle mineralse olier.
eks. Wv
15W40
mineralsk 5000 km
semisynketisk 10000km
fuldsyntetisk  20000km

Men med hensyn til din fremhævelse af egne evner i andre tråde kan jeg godt forstå at du ikke ved mere om smørreolie.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej Fleming
Hvis du nu læste hvad jeg skrev.
Jeg skrev at mineralolie havde en bedre smøreevne på grund af at de har en betydelig bedre klæbeevne til stål.
Jeg skrev også at de fuldsyntetiske olier kom frem fordi de havde en meget længer levetid. Det vil sige at der kan køres flere km mellem oliskiftene på fuldsyntetiske.

Mvh Allan

Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
Hej Flemming...
Læste lige dit svar på indlæg fra Czanto....Hm er det der står i en servicebog alt du ved på det område der hedder motorolie og hvad der er nyt på området så tror jeg det er bedst du holder dig til at smøre cykkel kæder der gør du da ingen skade..... Kan fortælle dig at der er fremkommet nye olier og olietyber der OGSÅ er gogkendt af VW og Audi, så lad være med at udtale dig om noget du måske ikke kender ret meget til.
Med venlig hilsen
Nimbus49/ Henning
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis