Vekselstrømsgenerator Golf 2 årg.85

confused Hej alle.
Jeg har lige købt en Golf 2 fra 85, hvor der er monteret et batteri på 90 AH - isig selv ikke så lidt må jeg sige. Nu er min egen konklusion til at bilen´s generator ikke lader så godt at, den har knækket sig over altid at skulle lade et batteri op 90 Ah istedet for 55 Ah. Det er sådan at den lader i tomgang med ca.14.55 volt, og med 5.500 omdr. ca 13 volt, hvilket er helt forkert - det burde vel være omvendt, ikke? rolleyes
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
90 AH er ret almindeligt på dieselbiler, men ikke på benzin, din generator kan sikkert give mindst 80 Amp. ladestrøm, og den er ligeglad med hvor stor akkumulatoren er.

Kan generatoren ikke holde batteriet opladet?

Det er ikke usædvanligt at have en ret høj ladespænding i tomgang, især ikke lige efter start.

Hilsen Aksel
Citat fra akselj

90 AH er ret almindeligt på dieselbiler, men ikke på benzin, din generator kan sikkert give mindst 80 Amp. ladestrøm, og den er ligeglad med hvor stor akkumulatoren er.

Kan generatoren ikke holde batteriet opladet?

Det er ikke usædvanligt at have en ret høj ladespænding i tomgang, især ikke lige efter start.

Hilsen Aksel

Tak for svaret, det viste sig at det var batteriet der var ved at falde sammen, når jeg belastede det. Er nu skiftet, og generatoren kan sagtens holde det vedlige med spænding
skift dit laderelæ der sidder to kul og det ene virker sikkert ikke også lader den kun cirka med halvdelen af hvad den kan. Hver opmærksom på generator når du køber det nye laderelæ der er to typer enten boch eller vaelo boch generatoren koster det cirka 90 kr for et nyt laderelæ og til vaeloen cirka 180kr
Hej puch-maxi10.
Jeg går ud fra at du mener "Kulholderen" og ikke relæet, men sagen er fikset - det var nemlig kulholderen der skulle skiftes. Men tak for dit indlæg.
Hilsen
KaiZen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis