Sylte

Nu hvor det snart er jul....mangler jeg opskrift på rullesylte(lavet af slag) og på sylte.
Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig.

Hilsen Jens
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jens.
Det er ikke sikkert jeg har den rigtige til dig;-)
Der hvor jeg kommer fra kalder vi denne her presset sylte og den er lave af brystflæsk, altså lidt længere oppe, men slag kan sikkert også bruges!
Kog en side brystflæsk til den er godt mør ca 2- 2 1/2 time sammen med lauerbærblade og peberkorn (lad endelig sværen side påwink.
Tag brystet op og lad suppen koge videre.
pil svær, ben og brusk af kødet og skær kødet ud i nogle pæne skiver.
læg skiverne lagvis i en form, krydr med godt med salt og peber i mellem hvert lag. smag resten af suppen til med eddike (evt balsamico eller lign.)
hæld suppen over skiverne og sæt sylten under pres i minimum 1 døgn. så er den lige til at gå til med en snaps og en god øl :-)
Hvis du ikke kan få sylten ud af formen er det en god ide at dyppe den i kogene vand i 10 sekunder, så smutter den stille og roligt ud.
God fornøjelse og glædelig snart jul.
Hilsen Mads

Ja for søren jeg er i fuld gang mad at lave medister, det er fandme godt på den her tid af året;-)
Du kunne evt. prøve denne her

Ingredienser
1kg svinebov eller nakkefilet
6g sort peber
40g eddike
Laurbærblade
40g salt (evt. nitritsalt) pr liter vand du koger i
40g gelantine pr liter suppe

Fremgangsmåde
Kødet skæres i grove tern og koges til det er mørt (ca. 2 timer) sammen med laurbærblade og salt.
Kødet æltes godt sammen med peber og eddike og findeles alt efter, hvor grov man vil have sylten. Kødet fyldes i form eller bakker og suppe røres godt sammen med gelantine og hældes over. Rod evt. med en gaffel for at fordele kødet ordenligt. Stilles i køleskab natten over og klar til servering næste dag.
GOD JUL
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis