Søge vand/stikledninger i jorden?

I dag havde vi besøg af en mand, der med to vinklede kobberpinde/-stænger ret foran sig kunne finde hvor stikledningerne/afløb til og fra huset lå i jorden, når han gik hen over græsplænen.
Min farfar kunne på lignende måde finde drænrørene på marken. Det stiller jeg som sådan ikke spørgsmålstegn ved, men hvad er det egentlig, der påvirker stængerne, således de giver udslag.
Evt. links til andre sider om dette emne er velkomne. smile

Har I bedre forslag til gruppe, hvor dette spørgsmål kunne stilles er I velkomne til at flytte dette spørgsmål.

Mvh Allan
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,
Aner det ikke - jeg lærte det sidste år med to stykker bøjet svejsetråd......
Efterfølgende prøvede hele familien det - og enten er vi særligt begavede (også udi dette smile ) eller også kan alle. Selv min datter på 5 kunne....

Min pointe er, at der ikke er noget hokus pokus i det.

Vi blev senere på aftenen enige om, at det må have noget med magnetfelter at gøre (inspireret af noget el-lære, som vi ikke kunne huske oprindelsen af...)
Anyway - prøv at se vedlagte:
http://www.alternativinfo.dk/public/art_2000/jordforb.htm

Mvh.

Jan R.
Det skal jeg sgu da hjem og prøve, så jeg kan imponere kæresten ;-)
Det virker sgu ... Kan måle kloakledninger i haven - vandrør i huset, vand i radiatoren, vand i hunden ;-)
Brugte to svejsetråde - fortalte det til en kammerat, der mente det var totalt uvidenskabeligt, så vi skal snart lave nogle ordenlige tests ...

Jeg morede mig vildt med det i går aftes ...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis