Liguster m. "pletter"

Hejsa...!

Har for ca 1½mdr. siden plantet en ligusterhæk (25m. lang), men nu er blandene begyndt at få nogle brune pletter. Nogle der ved hvad det kan skylles...?

Er det fordi de er ved at falde af, og så kommer nye på næste år eller hvordan...:? confused

Mvh Popp
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vand i mængder, så tørke og varme, ja, masser af direkte sol, så en måned med vand i mængder efterfulgt af tørke og varme igen. Rigtig mange insekter har haft en fremragende sæson, men rigtig mange træer og buske har haft en anstrengende sæson. Jeg har specielt bemærket at lønnetræer har haft disse pletter. Men også en mængde andre træer (inklusive frugttræer) og buske har haft dem. Jeg tror, at det fænomen, du oplever, er det samme, som jeg oplever hos en række andre arter. Jeg har sådan set valgt at bevare roen. Jeg har set forandringerne såvel i de dybe skove i Sverige som i de danske villahaver. Jeg tror, vi må afvente, hvad der sker de næste år. Jeg tror ikke, at vi skal reagere på det, der har set mærkeligt ud i år! ...!?!

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
Jeg har hørt de sorte blade er en "sygedom" bladene får, de nye skud/blade vil ikke mærke noget til det.. mener det noget med at liguster normalt smider bladene, men man har lavet en der beholder sin blade og altså tæthed hele året, men derfor må man leve med denne svaghed.

min hæk fik sorte prikker sidst år, men i år er der intet, den har været fin grøn helle året.

håber du kan bruge min forklaring...

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis