tilpasning af alu-sokkel i køkken

så er køkkenet blevet leveret og nu skal skidtet sættes op. Min sokkel har på forsiden en alu-plade og jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg lige skal skære i denne. Den er vel ½-1 mm tyk og er limet fast på spånplade.

Sokkelen skal jo tilpasses det skæve gulv og håber at en stiksav kan bruges til at løse opgaven, men jeg er i tvivl om hvorvidt det vil flosse.....flosser aluminum?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra boso

så er køkkenet blevet leveret og nu skal skidtet sættes op. Min sokkel har på forsiden en alu-plade og jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg lige skal skære i denne. Den er vel ½-1 mm tyk og er limet fast på spånplade.

Sokkelen skal jo tilpasses det skæve gulv og håber at en stiksav kan bruges til at løse opgaven, men jeg er i tvivl om hvorvidt det vil flosse.....flosser aluminum?


Daw

Jeg har været igang med det samme.
Det gik overraskende godt med både stik- og rundsav, især hvis man lader saven skære sig fri og ikke presser på. Det vil nok være en ide ikke at have for grove klinger på værktøjerne også aht. flosning af træet.
Jeg ved ikke om det er rigtig aluminium, men snarere en slags folie??

mvh
ktm, der i øjeblikket er igang med at færdiggøre gamle "efterladenskaber"smile

Med venlig hilsen
ktm

 

Korrekt hvad Boso skriver med at lade klingen arbejde langsomt gennem pladen. Og sørg at save således at tænderne skærer mod aluminiumet - ikke væk fra. Dvs. at hvis du anvender en alm. klinge skal du vende alu-siden nedad. Det giver det bedste resultat.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
håber din stik sav har pendul justringen. Sæt den på 0 alu flosser ikke men der kommer en lille tynd tråd af alu når du saver. Håber ikke du har pillet plastiket af sokkel. Og har du måske et andenæb. Kanon værktøj til at mærke sokkel op med når du har vatteren den ind. Dette er mit råd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis