Rust

Har nogen jernplader i mit køkken som jeg gerne vil have til at ruste. Har derfor vasket dem af i Grundrens og derefter "vasket/ tørret" dem med saltsyrer. 32.5% Det er nu tørret op og blevet hvidt i krystal form. Kommer det til at ruste, eller er der andet jeg skal gøre? Give det en tur mere eller give det noget vand?

Mikkel

Lim og dykker - så går det aldrig i stykker.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er jeg ikke helt med på hvorfor du vil have pladerne til at ruste. Det er vel noget man normalt prøver på at undgå. Hvor bruger du pladerne og hvad bruger du dem til? Er de til at flytte med? Hvis de er, kan du bare lægge dem udenfor et par dage med lidt fugt eller regn. Så skal de nok ruste. (forudsat at de ikke er malede el.lign)

mvh Hans
Det kan jeg ikke, da de er moteret på vægge og skabe. Jeg vil bare have dem til at ruste. Ved godt at de fleste ikke vil have rust, men det vil jeg gerne... Kan desværre ikke ligge dem udenfor.
Har nu vaske dem ned i vand og tror nok de skal komme til at ruste. Håber jeg.
Tror det kommer til at se cool ud. :-) Så kan det godt være at det ikke er normalen for et køkken, men sådan er der jo så meget.

Lim og dykker - så går det aldrig i stykker.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Bare de ikke sidder et sted hvor du eller dit tøj kommer i berøring med dem til daglig. Så bliver du nok lidt træt af det i længden.
Skal jeg nok få løst. Har forskellige lakker der binder på rust og den slags.... Maan er vel sømand. :-) Maling og kit, dækker mye skidt....

Lim og dykker - så går det aldrig i stykker.

Når du først har "prepareret" pladerne med saltsyre kunne du prøve med en blomsterforstøver... Der skal noget vand til før det begynder at ruste.

Mvh. Steinaa
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
nu skriver du jernplader... Det er vel ikke rustfrit stål? Nej spøg til side. Du skal være lidt varsom med saltsyre indendørs. Det kan angribe hvad der nu er af metal i dit køkken/hus,- også i elektriske apparater m.v. Så det ville jeg lade være med. Hvordan du lige skal få løst din opgave ved jeg ikke helt. Har du evt billeder af pladerne?

mvh jan
Hej Mikkel: Slib dem ned til det blanke metal ( excentersliber med halvgroft papir ) Luk dørene ind til køkkenet åben dine køkkenvinduer helt og kom godt med regnvand på pladerne, så klarer naturen resten.

Som Jan skriver, du må IKKE bruge saltsyre indendørs, dampene æder alle dine hvidevarer,gardiner + dine lunger.

Grundrens og saltsyre har heller ikke godt af at blive blandet på grund af den store Ph forskel Mvh.

Benny N.
Om det er et godt råd ved jeg ikke....Men

Da jeg gik til elektronik i ungdomsskolen, havde vi et kar med jernklorid til at ætse print i. Hvis man brugte værktøj til at tage printet op, så var værktøjet med sikkerhed ødelagt. Der var garanti for rust.

Jeg fandt denne vejledning: http://www.vejlekunstmuseum.dk/SEEEMS/183.asp

Om det virker hos dig.... vil jeg helst ikke svare op....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også