skoda octavia 1,9 tdi

Hey.

Har haft kigget lidt på denne model, men har så nu fået afvide at man ikke må købe 90 hk modellen, da den ikke kan overholder de økonomiske forskrifter de skirver om den, altså den kører ikke de 20 km/l.

Men derimod skulle 110 hk være meget bedre, også bedre end beskrevet.

Nogen der har hørt noget om dette?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Vw´s TDI motorer er kendt for at være noget mere brændstoføkonomiske end tilsvarrende moterer hos de andre mærker. Min avensis har aldrig været oppe på 20km\l. Jeg tror (uden at vide det) at forskellen i brændstof økonomi på en 90HK og en 110HK vw motorer er marginal. Da du valgte diesel og vw valgte du en rigtig god brændstof økonomi, at den ene så er lidt bedre end den anden ændre ikke på at de begge ligger i toppen. Jeg tror ikke at der skal være ret meget prisforskel for at det blivet svært at spare det ind i sparet brændstof. Måske du alligevel skal vælge bilen med 110HK af andre årsager? 90HK er jo ikke ret meget til så stor en bil, og slet ikke nok til en tur med campingvogn i alperne. Så hvis du køber brugt og du finder to identiske biler, hvor den ene er 110, tror jeg alligevel jeg ville vælge den. Jeg tror også at jeg ville forske lidt i hvilke forskelle der er i konstruktion på de to motorer og bilen i øvrigt. Flere HK er jo ofte forbundet med kraftigere konstruktion, bedre bremser osv. Mon ikke også 110´eren er den mest populære og dermed nemmest at få en god pris for ved et evt salg engang

mvh Anders
Har en 1,9TDI 90 HK
Den køre 19Km/l. Der er 215 mm dæk på. Det giver lidt mere luftmodstand.
Det er blandet kørsel med motorvej 135 Km/t kø og bykørsel.

Jeg mener at 110 HK udgaven har intercooler. Det giver en mere økonomisk kørsel hvis man køre normalt. Hvis man køre friskt så bliver den en del tørstigere.

Mvh Thomas

oki, det er jo en økonomi jeg godt kan lide.

Mit forbrug er mest til job, hvor det er halvdelen landevej med 100 km/t og halv motorvej med 140 km/t eller 90 her i det nordjyske hehe....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis