elradiator

Hejsa..!

Vi har et lille sødt sommerhus i Ballerup-området.
Vi har en brændeovn som vi er meget glade for. Vi kunne evt. godt tænke os at købe to elradiatore. En til en vores kontor på små 5m2. og en større en til opvarmning af selve huset (stuen 20m2). Hvad syntes i vi skal ud og bruge penge på...?

Skal evt også have en lille en til vores soveværelse på 13m2...!

Nogle der kan og vil hjælpe...

Pris: Hmmm...! Helst ikke for mange penge, men heller ikke noget lort. Hvis i forstår. De skal jo bare bruges som xtra varme, som kan holde huset lunt imens vi ikke er hjemme.

Pt. har vi kun 16grader da vi kom hjem idag. sad

Mvh Popp
Hejsa..! Vi har et lille sødt sommerhus i... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Knud.
Nåæeeeh heller ikke et par poser varm luft i provision, gnæk gnæk !

Da du jo så ikke har prøvet din varmepumpe i frost vejr har du noget til gode, det er altid rart at have noget til gode, måske lige med undtagelse af øretæver ???

V.h. Håndværkeren
Det ved jeg. Vidste/tænkte faktisk ikke over at man kunne gøre det på denne måde. Altså med en varmepumpe. Men det med du skriver med 15 grader minus, så kommer det vel også an på hvilken kvalitet man køber, eller hvad..?

Det er noget med den vædske der er i varmepumpen der mister evnen til at trækker varme ud af 15 minus grader og derunder. Der sidder så et varmelegeme under kompressoren og rørene, der skal sørge for at vædsken ikke fryser til i rørene. Så vidt jeg har læst mig til om varmepumper, den eneste rigtige varmepumpe jeg har varet tæt på er en ældre model som en af mine venner har indstaleret ved sit hus, men det er et monstrum af en pumpe der fylder mere end en kubikmeter bare for pumpens vedkommende, den har heller ikke sådan en blæserdel inde i huset, men er koblet direkte på centralvarme systemet hvor den faktisk er istand til at holde en temperatur i hele huset på 19-20 grader ved 10 graders frost.

V.h. Håndværkeren smile
Heatmax...! Har set at Harald Nyborg har noget Heatmax tilsalg, men er dette mærke noget værd...?

Kan se at de har forskellige prisklasser... Hvad lidt tænkt mig den der hedder HEATMAX VARMEPUMPE HP14000A til Kr 3.895,00

Er dette en fin maskine, og i så fald om den der er billigere, om det er lige så god.

Nogle der har erfaringer med dem fra Harald Nyborg
Citat fra Håndværkeren

Hej Knud.
Nåæeeeh heller ikke et par poser varm luft i provision, gnæk gnæk !

Da du jo så ikke har prøvet din varmepumpe i frost vejr har du noget til gode, det er altid rart at have noget til gode, måske lige med undtagelse af øretæver ???

V.h. Håndværkeren


Hej Håndværker

Du har så ganske afgjort ret i det med øretæverne!smile

Jeg har nu også købt den pga. kølingen og fik så varmepumpedelen med i tilgift.
Skulle jeg klare mig med den som eneste varmekilde, ville jeg nok heller ikke turde løbe an på den alene. Der ville jeg i de nævnte, uhyggelige minus 15 grader, supplere med en oliefyldt elradiator, hvis opvarmningen alene skulle baseres på på el.
mvh
Knud

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Ja, så må kølemontøren jo komme med et indlæg!!

Emnet har været opppe flere gange, og jeg har sagt det før: De billige kan også blive for billige!! Jeg siger ikke at det er noget lort. Over hovedet ikke. Men der bliver ofte problemer med disse maskiner fordi styringen af dem er for ringe. Afrimningsfunktionen er meget følsom, og når det så bliver minusgrader begynder balladen...!

Håndværker---> Under minus 15 fryser kølemidlet ikke til is. En varmepumpe/klimaanlæg er et lukket system som er fri for atmosfærisk luft og fugt (Det er det man bruger vacuumpumpen til...) derfor kan det ikke fryse!! Og varmekablet sidder på kompressoren for at holde viskositeten oppe. En kompressor der skal starte i en tyk og fed olie holder ikke så længe...

KPC---> Selvom du køber en af de dyre varmepumper, begynder det at knibe med effekten ved så lave temperaturer. Tillad mig at henvise til www.varmepumpeinfo.dk og www.vestjydsk-koleteknik.dk under "varmepumpe" og "før du køber"

Der står meget god information som kan bruges hvad enten du køber billigt eller dyrt. Hvis anlægget kun skal køre når du er i sommerhuset, kan du sagtens leve med en af de billigere anlæg. Så har du mulighed for at holde øje med den dagligt (som faktisk er et krav fra visse fabrikanter!!) og evt. afrime den manuelt.

Og for at tilslutte mig Håndværkeren og KTM, så får jeg altså heller ikke noget for at henvise til links. Min chef vil faktisk helst undvære, tror jeg...rolleyes

God weekend fra Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Jeg ville så heller ikke stille varmepumpen på 7 grader for at holde sommerhuset frostfrit! Så ville det fjerneste rum få brug for suppleringsvarme... Jeg stiller gladeligt temperaturen til de 15-16 grader der er minimum, og lader alle døre stå åben. I hver enkelt rum skal elradiatorerne så stilles til frostsikring.

Nu kan jeg se at du har et billede af en Thermex på din hjemmeside. Er det nogle du har gode erfaringer med? Jeg er har en kollega der står for reperationen af disse anlæg i "Vores" område. Han er altså ikke imponeret!!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hej kpc

Selvom spm er gammelt: Hvad købte I ?

Mvh tomlfi
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis