elradiator

Hejsa..!

Vi har et lille sødt sommerhus i Ballerup-området.
Vi har en brændeovn som vi er meget glade for. Vi kunne evt. godt tænke os at købe to elradiatore. En til en vores kontor på små 5m2. og en større en til opvarmning af selve huset (stuen 20m2). Hvad syntes i vi skal ud og bruge penge på...?

Skal evt også have en lille en til vores soveværelse på 13m2...!

Nogle der kan og vil hjælpe...

Pris: Hmmm...! Helst ikke for mange penge, men heller ikke noget lort. Hvis i forstår. De skal jo bare bruges som xtra varme, som kan holde huset lunt imens vi ikke er hjemme.

Pt. har vi kun 16grader da vi kom hjem idag. sad

Mvh Popp
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra kpc

Hejsa..!
Vi har et lille sødt sommerhus i Ballerup-området.
Vi har en brændeovn som vi er meget glade for. Vi kunne evt. godt tænke os at købe to elradiatore. En til en vores kontor på små 5m2. og en større en til opvarmning af selve huset (stuen 20m2). Hvad syntes i vi skal ud og bruge penge på...?
Skal evt også have en lille en til vores soveværelse på 13m2...!
Nogle der kan og vil hjælpe...
Pris: Hmmm...! Helst ikke for mange penge, men heller ikke noget lort. Hvis i forstår. De skal jo bare bruges som xtra varme, som kan holde huset lunt imens vi ikke er hjemme.
Pt. har vi kun 16grader da vi kom hjem idag.

Mvh Popp



Tjah sålænge i ikke skal skrabe rimfrost af dynerne før i går i seng, skal i være glade wink
Og så til den mere alvorlige del, El varme er enormt dyrt det er virkelig noget der kan få lejerne på elmåleren til at gløde.
Da jeg over tog huset her hvor jeg bor nu var der elvarme i hele huset, og elregningen på årsbasis lød på 22.000,00 Kr. for 90 m2. velisoleret hus.
Det var så lige en lille advarsel :eek:
Men jeg har rigtig god erfaring med nogle elradiatorer fra Harald Nyborg, og egentlig er de ikke så dyre når kvaliteten tages i betragtning.
Jeg har lige tjekket priserne. Du kan få en 500W som sagten kan varme 15 m2 op til 25 grader og en 1000 W som så klare rum på 25 m2.
Den på 500W har best. nr. 6347 og koster på tilbud lige nu til 449,00 Kr.
Den på 1000 W har best. nr. 6348 og koster på tilbud lige nu til 549,00 Kr.
Jeg har så yderligere sat et kontakt ur imellem på hver radiator á 49,00 Kr. for at styre strømforbruget bedre, der er jo ingen grund til at den står og buldre derud af når i ikke er hjemme eller når i sover under en varm dyne.

Håber dette kan være jer en hjælp, og nej jeg får ikke en ny traktor hvergang jeg reklamere for Harald Nyborg.

V.h. Håndværkeren smile
Hvis det bare er for at give lidt ekstravarme i sommerhuset indtil der er gang i brændeovnen, så kan man som regel finde gamle elradiatore på genbrugspladsen.

En radiator med termostat er en god ide i soveværelset, ellers kan det godt være rigtigt koldt om morgenen.

Green

Siger mange tak til jer begge... Det er super dejligt at der er nogle der har løst til at svare på mit indlæg

Håndværkeren---> Har lige kigget på dem fra Harald Nyborg, og de ser ganske fine ud til det vi skal bare dem til. De skal bestemt ikke så og buller 24/7/365. Så sådan en "timer" som du har mellem stik og radiator må jeg også eje.
For den skal omkring kl. 14, og slukke omkring kl.18-20 stykker.
Så det er noget med 4-6timer om dagen.

Det er bare så man kan komme hjem til en noglelunde lunt hus, og til man har fået gang i brændovnen.

green---> Godt genbrugstip, meeen vil heller bruge lidt penge på noget nyt.
Men tak for tip'et
Jeg ved godt at I gerne vil have billige el-radiator, men oliefyldte elradiator giver en behagelig jævn varme i længere tid selv om radiatoren er slukket vha tænd og sluk ur.

 

Nu har vi kigget lidt rundt på nettet, og har kigget lidt på noget der hedder en "varmepumpe" Den bruger betydlig mindre størm, og giver en meget bedre fordeling af varmen.

De koster fra omkring 3.000 og opefter. Alt efter hvor stort huset er.

Tror faktisk at det bedre kan betale sig at købe sådan en. Pengene er vel hurtigt tjent ind igen.


Hvad mener i om disse varmepumper..?

Mvh Popp
Annonce
Citat fra kpc

Nu har vi kigget lidt rundt på nettet, og har kigget lidt på noget der hedder en "varmepumpe" Den bruger betydlig mindre størm, og giver en meget bedre fordeling af varmen.
De koster fra omkring 3.000 og opefter. Alt efter hvor stort huset er.
Tror faktisk at det bedre kan betale sig at købe sådan en. Pengene er vel hurtigt tjent ind igen.
Hvad mener i om disse varmepumper..?

Mvh Popp


Hej Popp.
Nu var det elradiatorer du tog udgangs punkt i, havde du spurgt om alternativer, ville jeg have anbefalet dig at købe en varme pumpe. Det er en rigtig god investering, men du skal nok op og give en 5000,00 Kr. for en kvalitets pumpe. Men så er der også besparelser at hente i forhold til almindelige elradiatorer, nu lover mange ret flot at de giver op til 65 % mere i fohold til en almindelig elradiator. Men hvis den bare giver 50 % mere vil du have tjent den ind i løbet af et års tid. Du skal dog lige være opmærksom på at den ikke må slukkes helt i frost perioden, og at ved 15 grader minus ophører efekten. Du må så heller ikke bruge den om sommeren til at køle luften ned inden dører, for så ryger besparelsen meget hurtigt.
Og et extra lille godt råd, du skal støbe en lille sokkel som udedelen kan stå på så den ikke berører selve huset, ellers vil du hurtigt blive bims af at hører på dens brummen fra kompressoren.
Held og lykke med projektet wink

V.h. Håndværkeren smile
kan kun varmt anbefale varmepumpe.
den er nem at instalere og så affugter den også huset
renser for bacterier og ikke mindst....fremragende aircon om sommeren.
har selv en toshiba som styrer ca 150kvm.
Citat fra Handyman

Eller måske bedre og nemmere at instalere dem her: http://www.solarventi.dk/default.asp


Syntes det er en RIGTIG fed løsning, som hurtigt er tjent ind igen.
Siger mange tak for linket.

Citat fra Håndværkeren

Hej Popp.
Nu var det elradiatorer du tog udgangs punkt i, havde du spurgt om alternativer, ville jeg have anbefalet dig at købe en varme pumpe. Det er en rigtig god investering, men du skal nok op og give en 5000,00 Kr. for en kvalitets pumpe. Men så er der også besparelser at hente i forhold til almindelige elradiatorer, nu lover mange ret flot at de giver op til 65 % mere i fohold til en almindelig elradiator. Men hvis den bare giver 50 % mere vil du have tjent den ind i løbet af et års tid. Du skal dog lige være opmærksom på at den ikke må slukkes helt i frost perioden, og at ved 15 grader minus ophører efekten. Du må så heller ikke bruge den om sommeren til at køle luften ned inden dører, for så ryger besparelsen meget hurtigt.
Og et extra lille godt råd, du skal støbe en lille sokkel som udedelen kan stå på så den ikke berører selve huset, ellers vil du hurtigt blive bims af at hører på dens brummen fra kompressoren.
Held og lykke med projektet

V.h. Håndværkeren[URL="http://www.solarventi.dk/default.asp"][/URL]


Det ved jeg. Vidste/tænkte faktisk ikke over at man kunne gøre det på denne måde. Altså med en varmepumpe. Men det med du skriver med 15 grader minus, så kommer det vel også an på hvilken kvalitet man køber, eller hvad..?

Citat fra cg

kan kun varmt anbefale varmepumpe.
den er nem at instalere og så affugter den også huset
renser for bacterier og ikke mindst....fremragende aircon om sommeren.
har selv en toshiba som styrer ca 150kvm.


Bruger du kun varmepumpen...? Ja det er lækkert med aircon om sommeren
Citat fra Håndværkeren

Hej Popp.
Nu var det elradiatorer du tog udgangs punkt i, havde du spurgt om alternativer, ville jeg have anbefalet dig at købe en varme pumpe. Det er en rigtig god investering, men du skal nok op og give en 5000,00 Kr. for en kvalitets pumpe.

Og et extra lille godt råd, du skal støbe en lille sokkel som udedelen kan stå på så den ikke berører selve huset, ellers vil du hurtigt blive bims af at hører på dens brummen fra kompressoren.
Held og lykke med projektet

V.h. Håndværkeren


Jeg købte her i sommer hos Jem og Fix til under kr. 3.000 en kombineret AC/varmepumpe.
Den er utrolig lydløs og udedelen sidder på væggen lige uden for mit kontor, og jeg kan ikke mærke udedelen, hverken vibrationer eller lyd. Selv når jeg går forbi ude for ænser jeg den næppe. Lidt døv er jeg nok, men ikke så meget at andre har bemærket detsmile

Den kølemontør, jeg havde til at tilslutte den, var meget ærgerlig over denne maskine. En tilsvarende hos ham ville koste ca. 14.000 kr, og efter hans udsagn virkede denne umiddelbart lige så god. Det er i øvrigt ikke nødvendigt med kølemontør, idet der er kølemedium påfyldt, blot man
har eller kan låne en vakuumpumpe.

Den kølede helt vidunderligt i den varme sommertid og endnu har jeg ikke haft brug for varmevirkningen, men jeg har konstateret at den kan varme. Jeg har ikke målt strømforbruget,må jeg indrømme.
Det står helt fast, at jeg også skal have en lignende installeret i soveværelset inden næste, forhåbentlig varme sommer!wink

Selv om jeg kender Kurt D får jeg ikke provision eller andet vederlag!!!

mvh
Knud

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis