Skal inddrage bagtrappen til mit køkken...?

Hej,

Jeg bor i en 3 etages ejendom, hvor jeg nu skal til at inddrage min bagtrappe og ligge de ekstra 2 x 4 m, som det giver, til mit køkken. Har hørt teknisk forvaltning om projektet og de siger at det selvfølgelig skal kunne holde, samt at der skal laves det der hedder et "BS-60 Brandbeskyttende lag på undersiden". Nu har jeg så søgt på nettet en del og har ikke rigtig fundet hva jeg søgte, så ville høre om én vendelig sjæl her på forumet ville fortælle mig hvad et sådant lag består af og hvordan jeg laver det...??

På forhånd tak! wink
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ingen der ved hvad BS-60 Brandbeskyttende lag på undersiden af en etageadskillelse består af...?? Hmm...
Prøv Rockwools hjemmeside...

Green

Har jeg prøvet...har siddet og kigget lidt og tror jeg har fundet hoved og hale i det...det ser ud til at være lidt nemmere/billigere at nøjes med en BD-60 adskillelse, så tror jeg må skippe at støbe gulv på de sidste 2m af køkkenet og evt. gøre det med el-varme det sidste stykke der...

Hmm...i mit nuværende køkken/bad gulv var der da også et tykt lav beton og det er kun en BD-60 konstruktion med 8 x 8 bjælker...var der andre regler i år 1881 pga. manglende materialer eller...

Nogle idéer ellers...??
Hvis jeg ellers kan huske definationerne korrekt, så betyder BD Branddrøj. I den branddrøje konstruktion kan der indgå komponenter, som kan brænde. Det er ikke tilfældet med den Brandsikre (BS) konstruktion.

Det betyder jo så at en konstruktion, hvori der indgår træbjælker ikke kan klassificeres som BS, men kun BD.

Det kan jo for dit vedkommende betyde at adskillelsen skal sikres med et selvbærende stålskinnesystem beklædt med gips, og hvor mange lag der så skal til, må du kunne finde ud af ved at kontakte en af gipspladeproducenterne. Det kan sikkert også findes på deres hjemmesider.

Carsten.
Annonce
Jeg er ganske sikker på at Carsten har ret.
En BS-konstruktion må ikke indeholde at brandbart materiale.
Kun hvis det er ganske ubetydelige mængder. Som f.eks papiret på gipspladerne, og i den størrelsesorden.
Betegnelsen BS (brandsikker) eller BD (branddrøj) angiver, at bygningsdelen enten udelukkende består af ubrændbare materialer, eller at der i bygningsdelen indgår brændbare materialer.
citat SBI-anvisning 189 bilag B. brand.

venligst
lars

EMMA GAD-GIDER DU........
BD 60 betyder, at rummet skal kunne udsættes for ildebrand i 60 min. før det begynder at brænde. Når der er tale om etageadskillelse er det meget vigtigt, at brandsikkerheden er i orden, da en brand ellers hurtigt vil brede sig (ild søger opad). Mange materialer er brandsikre bl.a. gipsplader og rockwool. Søg på nettet på brandsikkerhed, så skulle du få de svar du søger, ellers tal med forvaltningen igen. Det kan være, at du skulle ofre nogle penge på en ingeniør. Det gjorde vi, da vi vurderede, at brandsikkerhed var en topprioritet for os.

Ankergaard
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis