Polo 3, tjekliste

Hej

1. Jeg skal ud og se på en polo IIF 91’er, men jeg aner ikke hvad jeg skal se efter?
2. Hvordan ser jeg om den er for rusten i bunden?
3. Og er der andet jeg skal se efter?

4. Det er den her: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=46633227 Ser det fornuftigt ud med pris?

Håber der er nogen der vil skrive en lille guide smile

Mvh.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Slet ingen der kan hjælpe? sad
Hej Jørgen.

Jeg har selv en Polo fra 91, godt nok i Stc. udgaven men ellers samme model.
Jeg synes prisen ser rimelig ud, hvis den ikke er for rusten.
Min har lidt rust omkring benzinpåfyldningen, og i panelerne lige ved baghjulet. Derudover ruster bagklappen for et godt ord på min model.

Hvis du ikke umiddelbart kan se rust i bunden, så slå let på vangerne med en hammer, hvis du lytter godt efter kan du sikkert hører rusten drysse af indeni vangerne. Hvis bilen er syltet ind i tectyl i bunden ville jeg nok være på vagt for hvad det kan skjule.

Bortset fra det, så kan konen få den gamle 1,3 motor op på 17,5 km/l, jeg kører selv ca. 16 km/l i den. Vores polo har netop rundet 251000 km.

Tjek hvornår der er skiftet tandrem. I min skulle vandpumpen skiftes samtidigt, og det bliver det ikke billigere af. Bremserne ryster, med mindre de er helt nye, det er der iflg. min mekaniker ikke noget at gøre ved.

Ellers kan jeg ikke lige komme på noget specielt. Jeg har fået skiftet et hav af dele på min, men kun sliddele.
Mange tak for dit gode svar, det var lige hvad jeg kunne bruge :p
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis