Justering af tænding

Hvis jeg ikke får startet motorsaven ( eller for den sags skyld plæneklipperen) første gang har de det med at rive startsnoren ud af hånden på mig - på en særdeles brutal måde.
Jeg har forsøgt at finde en måde at justerer tændingstidspunktet på, -udfra den betragtninng at tændning fremkommer for tidligt og derfor får stemplet til at " køre den forkerte vej".
Hverken på motorsaven eller plæneklipperen er der umiddelbart mulighed for at flytte på svinghjulsmagneten eller tændspole.
Er der nogen der har en smart løsning.?

AllanW
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Allan.

Det er ganske normalt at en motor rykker i snoren under startforsøg. Jeg er 99,9 procent sikker på at tændingen står optimalt.

Du kan prøve at pille svinghjulet af, undlade noten (er normalt halvmåneformet) forudsat den ikke er støbt ind i svinghjulet. Påsæt svinghjulet der hvor du vil have tændingen til at stå. Giv svinghjulet et let klap med en bænkehammer (i retningen ned mod krumtappen) og spænd mødtrikken igen.

Du behøver ikke at være bange for svinghjulet skrider når det er påspændt, da krumtapakslen er konisk. Noten sidder der for at styre svinghjulets plads under påspænding.

Dine forsøg er naturligt helt på eget ansvar.

Held og lykke.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis