Løbesod i væg

Hej

Jeg har en væg med løbesod som jeg gerne vil undgå at se på (løbesoden altså).

Jeg har hørt og læst om vandglas, men det er næsten ikke til at finde noget om hvordan man skal gøre. Det eneste jeg har set er noget med vandglas, derefter sølvpapir og så en normal omgang med tapet eller hvad man nu vil.

Jeg har også set at Flügger har en stopgrund som de anbefaler til vand, sod og nikotin skader, men er det bedre end vandglas.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg bør gøre, og vil gerne have nogen gode råd (Gerne nogen der gør at jeg ikke behøver at behandle væggen hvert andet år)

Som en extra oplysning kan jeg fortælle at soden ikke løber ned af væggen, men trænger ud og laver skjolder der kan lugte lidt hvis det er fugtigt i vejret. Så måske er sølvpapiret ikke nødvendigt?
Og det er til et beboet rum.¨

Nogen gode råd?

pft
Peter
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil klart anbefale en "rigtig" stop grunder frem for vandglas og sølvpapir.
1. det er nemmerer at male eller tapeserer oven på end sølvpapir.
2. hvis du løsner en kontakt og stopper søvlpapiret ind under( lige som når man maler) tja så kan du i værste fald risikerer en strømførende væg smile

Hvis du bor i nærheden af en Beck & Jørgens Butik. Så ville jeg gå der ned og købe deres, den fås til en fornuftig pris jeg mener at den hedder 705 men tjek lige med dem.

Venlig hilsen
Ida
Farvehandler

Venlig Hilsen
Ida Nielsen
Tidl. Farvehandler
hej
angående løbesod,vi købte noget til at spjøte på ,hos farvehanler,og pist var det væk.håber det bedste.

Jeg har en væg med løbesod som jeg gerne vil undgå at se på (løbesoden altså).

Jeg har hørt og læst om vandglas, men det er næsten ikke til at finde noget om hvordan man skal gøre. Det eneste jeg har set er noget med vandglas, derefter sølvpapir og så en normal omgang med tapet eller hvad man nu vil.

Jeg har også set at Flügger har en stopgrund som de anbefaler til vand, sod og nikotin skader, men er det bedre end vandglas.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg bør gøre, og vil gerne have nogen gode råd (Gerne nogen der gør at jeg ikke behøver at behandle væggen hvert andet år)

Som en extra oplysning kan jeg fortælle at soden ikke løber ned af væggen, men trænger ud og laver skjolder der kan lugte lidt hvis det er fugtigt i vejret. Så måske er sølvpapiret ikke nødvendigt?
Og det er til et beboet rum.¨

Nogen gode råd?

pft
Peter

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
vandglas er faktisk et godt og gennemprøvet produkt. du blander det bare med vand i fek. 1/8 og pensler væggen, sikkert mere end en gang. Ulempen er at det ikke er rart at få i øjne og på hænder. Der er en anden gammel metode, du tror det er løgn, men du skal blande ko-møg i vand og smøre det på væggen, det lugter ikke og det virker. Det er noget man har gjordt før i tiden inden kemikalierne som findes i møget, fik pæne rene navne, tjek evt på "Raadvad centeret" venlig hilsen søren
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
hej

Der findes et produkt der hedder pletforsegler, som er på spray. et utroligt effektivt produkt. Et kvarter efter kan der males ovenpå, de vandige stop grundere er ikke "gode" nok. De bliver trukket ind og ud af markedet. jeg har prøvet 3 forsk. på nogle sølle vandskjolder og 1/2 år efter
trækker der gult igennem.

Colormann
Brug en Scotte Isolergrund fra Beckers den virker.


Malermester
E.K. Pedersen
Annonce
Pletforsegler er en udmærket løsning, men har du undersøgt om der fortsat er løbesod i skorstenen.
Hvis der er det skal du først og fremmest få gjort noget ved din skorsten, f.eks isætte isokærn.

Mvh
gug
Er enig med gug, når du til stadighed har problemer med løbesod er du nødt til at få sat Isokærn i den skorsten, du kan endvidere være sikker på, at du ikke risikerer at få skorstensbrand.
Venlig hilsen
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Peter

Jeg kan se at alle andre har fortalt dig hvordan du skjuler løbesoden i stedet for at høre om du nu fyrer rigtigt. Hvis man nemlig gør det, får man aldrig løbesod. Brug kun rigtigt brænde og sørge for at der er træk nok i pejsen/ovnen.

Men læs mere udførlige instruktioner på http://www.husetoghaven.dk/artikler.nsf/start?Readform&ContentFrame=http%3A//www.husetoghaven.dk/C12568BF0036D268/0/D194CF95A8F5BF8BC1256DCE0047ED41&HeaderFrame=javascript%3AsetlinkAndMenuItem%28%22Huset%22%2C%20%22ID0%22%29%3Btop.setbanner%28%22/C12568D90040DD6B/WebAdShow%3FOpenAgent%26Section%3DHUSETALT_OM_HUSETINDEVARME%26Region%3D%22%29%3B%20

Mange hilsner
Leif

<p>bigleif</p>
Det kunne jo også bare være en gammel skorsten der ikke er i brug mere sådan en har jeg nemlig. Og har faktisk selv lidt problemer med lidt skjolder der hvor jeg pudset på den anden side.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Mon ikke han har fundet ud af det, da det drejer sig om en 5 år gammel tråd?

 

Christian

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også