Gyngehest, nu m. billede

Hej,

Som I kan se på billedet er jeg ved at lave en gyngehest. Er der nogen som har en ide om hvor stor bueningen må være? Den bliver ca 90 cm lang, er 20cm så for stor forskel på enderne og midten?

Det er blevet en ret stor hest, så den skal heller ikke være for kedelig

Mvh

Kasper
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra BobbleTrouble

Hej,

Som I kan se på billedet er jeg ved at lave en gyngehest. Er der nogen som har en ide om hvor stor bueningen må være? Den bliver ca 90 cm lang, er 20cm så for stor forskel på enderne og midten?

Det er blevet en ret stor hest, så den skal heller ikke være for kedelig

Mvh

Kasper


Hej Kasper.

Det er godt nok en flot hest du har lavet der, det er næsten synd at bruge den som gyngehest.
Og der er også lige et lille problem som du nok ikke lige har tænkt over, en gyngehest er altid i galop, din er i et flot trav. Det vil gøre det vanskeligt at montere gang meder under den.
Jeg ville nok lave mederne mindts en halv gang længere end hestens totallængde d.v.s. 135 cm.
Svinget på mederne villle jeg max give 5 cm. målt fra midten af meden til enden.

5.................0..................5
________________________

Håber du kan se hvad jeg mener wink

V.h. Håndværkeren smile
Er 20cm så for stor forskel på enderne og midten?

Det mener jeg ikke, tværtimod. Jo større "forskel" - jo mere fart, men hvor stor er din meget flotte gyngehest?
Jeg vil være mere bekymret over at lave mederne for korte.

Håndværker: En gyngehest behøver ikke altid at være i galop, da det dermed er næsten umuligt at opnå forbindelse mellem hove og meder. Galop har kun ét allerhøjest to ben på jorden ad gangen. BoubbleTroubles hest er måske en islænder, som behersker alle fem gangarter.wink

Mvh.
bodker

[Indlæg slettet]

Mvh.
bodker

[Indlæg slettet]

Mvh.
bodker

Hej Bodker.
Du mener vel den islandske der har 4 gangarter ? gang-trav-sølt og galop !

Ja hvad ved jeg om det, jeg har kun haft hest fra jeg var 10 til 18 år (den døde iøvrigt i mine arme men var også 25 år)

V.h. Håndværkeren
Annonce
Islandske heste har i alt 5 forskellige gangarter. Disse er skridt, trav og galop, som også alle andre heste har. Derudover er den i besiddelse af en til to ekstra gangarter nemlig tølt og pas.

Mvh.
bodker

Du har ret Bodker, den havde jeg lige glemt, pas gang og det ser så hyle skægt ud når man ser hesten bagfra.
Bobbletrouble---> Jeg kom lige forbi en gyngehest i en forretning. og konen blev lidt mystisk, da jeg begyndte at rode rundt med den... Men på den var mederne 75 cm lange, og de blev hævet 10 cm i hver ende. Jeg var godt nok ikke oppe at sidde på den, men den virkede ikke så vild som du skriver at din skal være!! Jeg tror sagtens du kan give din et spænd mere end 10 cm. Det skulle min have haft da jeg var lille... :-)

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Grunden til at jeg ikke ville lave så høje gænger var at hvis barnet får for meget fart på kan det ende med at han/hun står på næsen med hesten over sig. Så bliver barnet bange for den flotte hest, og det er vel ikke hensigten.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis