Vindmøller

Er her nogen som har erfaring med små private vindmøller?

Hvor de kan købes og evt. pris.
Regler for størrelse/vingefang.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Som alm. borger vil jeg foreslå dig at rette henvendelse til din komunes tekniske forvaltning. De burde kende reglerne.

Pris: Tja, aner jo ikke hvad det er for en mølle du tænker på. Opvarmning af brugsvand ? Tilslutning til elnettet ? Eller ????????????????

Øh, du kunne eventuelt rette henvendelse til fabrikken af samme navn som dit nick.

Æ vil dog tilråde dig at snakke med komunen først.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Min hjemmelavede vindmølle producerer ved 6 m/ sekund 40 w ved 15 m/ sekund 500 w

Det er en asynkron motor der er tilsluttet direkte til 3 faser og nul i en 16 A stikk.

den er monteret på et 1,5 " stålrør i 9 meters højde der er nem at rejse og lægge ned med barduner.

det er en 8 pol asynkron motor. den styres af en styring der kobler motoren på nettet når den drejer 770 omdrejninger og kobler den ud når motoren løber 755 omdrejninger. synkrone omdrejning 750 omdrejninger

den virker perfekt og producerer rigtig godt.

Denne mølle har kostet mig 7500 alt i alt

Det lyder ret spændende er det noget du vil dele billeder af? 

Også intereseret her.

Hvad er vingefanget


En forsøgsmølle bestrøget areal 3,14m2

diameter 2 meter


En asynkron motor 8 pol 180 W  er perfekt

brug en thacho styring der er programerbar kobel ind på nettet ved 1600 omdrejninger

og en normal open kontakt holder asynkronmotoren inde indtil thachostyringen når 1550 omdrejninger så slippes kontakten til nettet der er dobbelt aftastning på motorens omdrejninger.

Møllen kobles på nettet ved en ydelse på 50 W og kobler ud ved 10 W

gering er 72 tænder på mølle aksel og 26 tænder på motor / generator

ca pris på motor / generator 600 kr.

vinger                                   1000kr

styring                                    600kr

mast Wire                             1000kr

Max ydelse afhænger af vingerne min yder i vindstød 500 W

ved 6 m / sek  10 W

vinge antal 3 diameter  2 meter

Venlig hilsen

BEP

                                                                                                                

                                                    

laver lige nu ca 200 w det er en medløber vinden kommer lige over tagryggen og er slet ikke gunstig

Denne mølle er kun på et 6 meter rør 

en tidligere var på 9 meter.

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis