Hey,
Min erfaring med DSG gearet er, at det er verdens bedste automatgear..... kører ryk- og problemfrit.
Min største ærgrelse er, at selv i sport-mode er motorbremsen ikke tilstrækkelig (måske fordi jeg aldrig nåede at vende mig til det....)
Har hørt lidt ondsindede rygter (tyske sites) om holdbarheden på de store TDI'er - blandt andet affødt af, at f.x. Seat Altea i 170 HK TDI angiveligt ikke leveres med DSG som følge af det større moment ift. 140 HK modellen. Så vidt jeg husker er der kun 30 nm (?) i diff. - såeh???? Men de motorer er under alle omstændigheder så kraftige, at de ved "hårdhændet brug" kan rykke enhver undervogn/drivlinie fra hinanden.
For lige at rette vangsøe lidt
, så er der ikke to gearkasser, men to koblinger, der er koblet parvis til hhv. 1., 3. og 5. gear og 2., 4. og 6. gear. Bilen lægger automatisk næste logiske gear ind og er klar til at koble, når du vil - hvilket giver forrygende hurtige og næsten umærkelige gearskift.