Hvad skal jeg bruge til at pudse med?

Hej LDS'ere,

Jeg er ved at lave køkken og har fået blændet en dør af. Denne afblænding ligger ca 1 cm tilbagetrukket i forhold til resten af væggen. Jeg skal nu til at pudse dette op så jeg får en plan væg.

Jeg har før lavet små pudseopgaver, men denne gang er jeg i tvivl. Hvad for en slags pudsemørtel skal jeg bruge? Kan jeg lave det i en arbejdsgang, eller bliver jeg nødt til at dele det?

Skal jeg bruge multiklæb først?

Afblændingen er lavet af store gasbeton blokke.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der slet ingen der kan give mig et lille tip?

Jeg er mest bekymret for at pudsemørtlen bliver for tung og falder af før det er hærdet. Er der en bestemt type jeg bør anvende.
Hej
kan du ikke bare bruge noget filler eller spartel. Hvordan skal strukturen være når det står færdigt...

med venlig hilsen

Ntvede

Hvad skulle jeg dog gøre uden alle jer LDS'er. Tak for hjælpen!
Jeg ville bruge fx Maxit's "Tør opmuringsmørtel" til at pudse væggen op med. Hvis det er blandet til en rigtige konsistens, og underlaget er tilpas opfugtet, så burde du ikke have problemer med at det falder ned.
Alternativt kunne man måske gøre som når man pudser sokkel: At smide noget tyndt sjask af noget mørtel ud på underlaget og lade det hærde, så den endelige pudsning med mørtel har mere at få fat i.
Gør-Det-Selv bladet er altid varm fortaler for anvendelsen af noget gipspuds til den slags opgaver (afblændede døre o.lign.), men gipspuds har jeg aldrig prøvet at arbejde med, så det skal jeg ikke gøre mig klog på.

/Jan
Hej igen

Gibspuds var også det jeg mente, da jeg sagde filler. Det er utroligt nemt at arbejde med og det vejer ikke som mørtel osv

med venlig hilsen

ntvede

Hvad skulle jeg dog gøre uden alle jer LDS'er. Tak for hjælpen!
Så hvis jeg sørger for at lave et udkast først og lader det hærde op, så kan jeg godt bruger Maxit's "Tør opmuringsmørtel" uden fare for at det bliver for tungt? Som nævnt er det cirka 1cm tyk lag der skal påføres.

PS: takker for svarene smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også