KORKGULV SKAL FJERNES-MEN HVORDAN?

Jeg har et korkgulv i stuen, der er blevet lagt ovenpå det gamle trægulv.
Jeg vil meget gerne have det fjernet, da gulvet skal afhøvles.
Hvordan gøres det nemmest?
Jeg ved at det er en fagmand, der har lagt det.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjaeee
Det er en fagmand der har lagt det !! Han har sikkert limet det, men er der steder hvor det ikke hæfter til gulvet længere, er det "fliser" der er lagt.
Hvad med at lade et velrenomeret afhøvlingsfirma gøre arbejdet. det er ret dyrt at leje en afhøvler og der bruges for mange penge materialer !! Et prof firma vil sikkert giodt give et tilbud på hele opgaven, så kan du selv koncentrere dig om at olie eller sæbe behandle gulvet efterfølgende eller evt. lakere det.
Jeg vil ikke selv foretage en afhøvling af mit gulv, men efterbahandlingen det er langt mere overskueligt og her ligger en meget stor del af finish arbejdet.
Tilbage til korkgulvet. Jeg har engang fjernet et vinyl gulg fra mit køkken og det var hård arbejde med at skrabe de limede rester af. Tæppehandlere og sikkert også andre har en ombygget vinkelsliber der har en kniv der bevæger sig i cirkler. dette skrabe instrument kan fjerne denne limede masse men det tager meget meget lang tid og er rimeligt hårdt fysisk.
Mit gulv var lagt på beton så der var ikke nogen fare for at skade gulvet, men det sluttede med at det hele fik en omgang selniveleende spartel inden det nye gulv blev lagt. Så går du igang skal du være klar over at det er et stort arbejde.!!

Held og lykke med projektet Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også