overløbsalarm til olietank

Jeg skal have lavet en tankattest og er i tvivl om min olietank overholder lovkravene.

Tanken står indendørs.

Da der kun er en slange fra olietank til fyr, må systemet være en strenget.

Men hvad med overløbsalarmen, hvordan ser den ud?? og hvor sidder den (hvis den sidder der). Er det rigtigt forstået, at den fløjter når tanken fyldes indtil tanken er fuld?? (jeg har aldrig fået tanken fyldt op af en tankbil, da jeg henter selv med DK trailer)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra gamborg

Jeg skal have lavet en tankattest og er i tvivl om min olietank overholder lovkravene.

Tanken står indendørs.

Da der kun er en slange fra olietank til fyr, må systemet være en strenget.

Men hvad med overløbsalarmen, hvordan ser den ud?? og hvor sidder den (hvis den sidder der). Er det rigtigt forstået, at den fløjter når tanken fyldes indtil tanken er fuld?? (jeg har aldrig fået tanken fyldt op af en tankbil, da jeg henter selv med DK trailer)


hejsa

overfyldsalarmen fløjter "svagt" når olieleverandøren fylder olien på tanken men den sidder oven på tanken, på min er det sådan et rør med en firkantet dims ovenpå som kan tages af " ser ikke ud af meget"
håber det hjalp dig lidt på vej.

venlig hilsen
kristian
Tak for svaret

Der sider to store rør ovenpå min tank påfyldningsrøret og et udluftningsrør, som går ud gennem væggen. Desuden er der et mindre hul, hvor der bare er skruet en prop i.

Din alarm sider den i forbindelse med udluftningen, eller har din tank ingen udluftning ??

Mvh

Michael

PS Øv jeg fandt en mærke plade, der siger at tanken er fra 1970, dvs skal skiftes inden 1 september 2008.
Alarmen er integreret i udluftningen på tanken. Det er et rør der stikker lidt ned i tanken med et hul i siden. Så længe rørets munding ikke dækkes af olie vil den fløjte når luften presses ud. Når oliestanden når rørets munding stopper fløjteriet og man ved tanken er næsten fuld.

Du kan teste funktionen ved at afskrue påfyldningsdækslet og blæse kraftigt ned i tanken, så bør du kunne høre en fløjtetone fra udluftningen
YES, der er overløbsalarm, den fløjter lystigt hvis man puster i tanken.

Jeg takker og bukker

Mvh

Michael
Ingen årsag
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis