Død pc

Hej..

Min pc vil ikke starte overhovedet. Har fået at vide at man kan aflæse hvad der er galt ud fra den morse-kode computeren kommer med i starten. Min kommer bare med en masse lige lange bib.
Jeg har prøvet at tjekke ram og tage grafikkort ud, men min pc kom stadig med samme lige lange bib.

Mit bundkort er et:
MSI MS6701 ( Medion MB MED5000 SOCKET 478 W/O JUMPER*)
Chipset: SiS

Håber nogen kan hjælpe mig?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du overclocked din CPU?? Der er flere ting der kan være galt. Hvis du har manualen til dit motherboard, kan du aflæse årsag til morselydene. Men ellers findes der en gammel velkendt fremgangsmåde på fejlfinding.

Afmonter alle dele, HD, alle RAM klodser, TV kort og hvad der ellers sidder i og prøv at starte den op. Grunden til grafikkortet skal blive sidende er at du skal have en chance for at kunne aflæse på skærmen om opstarten er ok. Hvis alt er vel her (hvis du får bootet bios op) så er det bare at prøve dig frem med RAM og de andre dele. En ting af gangen og opstart. Sørg for at strømmen tages hver gang du prøver en ny konfiguration. Dette er måden hvis du da ikke vil betale en fagmand for det samme.

/Andhilda
Hej Criggelou

Prøv at se efter disse Beep codes (husk at koderne passer sammen med din bios) : http://bioscentral.com/

Mvh Anders
ellers prøv at ta' cpu ud og sæt den i igen, har prøvet et par gange hvor folk havde støvsuget deres pc'ere som så ikke kunne starte op igen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis