afløb - k3

Hej alle.

Håber nogen kan og vil være behjælpelig med følgende.
Vores (næsten) nyindkøbte hus har et par k3'er - bl.a. afløbet i badeværelset. Det er noget med en betonkant mellem afløb og gulv...
Er det noget man selv kan og må udbedre eller skal der fagfolk til sagen?

Håber på hjælp.

Mvh
-HenneB
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
[Indlæg slettet]

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Hej

Der kan kun laves en godkendt udbedring ved at hugge gulvet op og retablere afløbet korrekt, enten ved at hæve afløbsskålen eller med VA godkendte forhøjningsringe, og lige så snart der er tale om arbejde med afløbskonstruktioner er det autoriseret arbejde.

Hvis jeres hus/badeværelse er fra før midten af 90'erne er der sikkert ikke vådrumsmembran.

Der er ikke krav om elastiske fuger i hjørnerne, men hvis der er revner bør der udskiftes til sådanne.
Tak for svaret Orla. Jeg ringer efter noget autoriseret.

Og da også tak til dig Peter. Jeg tror dog, at du har svaret på et andet spørgsmål - jeg kan i hvert fald ikke se sammenhængen wink .

Mvh
-HenneB
Tror jeg også, jeg var lidt træt, jeg har slettet min forurening.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Hej HenneB

Jeg håber ikke du allerede har hugget dit afløb op, det er nemlig slet ikke nødvendigt. Der findes et firma der er kan tætne gulvafløb uden at hugge dem op, og også tætne din betonoverstøbning: Remaljerings Selskabet. Orla Nautrup siger ganske vist at afløbet skal hugges op, men i mellemtiden er VA-kravene bortfaldet, så der er ingen problemer i at anvende Remaljerings Selskabets metode.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis