Bitte små sorte fluer ?

Hejsa,

Jeg har et problemt i mit paracelhus ( ca. 140 m2 ) fra 1973.
Her i år har jeg de sidste 3-4 måneder haft et HAV af bitte, bitte små sorte fluer. Jeg er ikke klar over om det er baby-almindelige-husfluer eller hvad. Men de er bare overalt !.
Jeg har boet her i 7 år og aldrig oplevet problemet før.

Ligeså snart jeg har lidt mad eller drikke fremme i køkkenet er de der bare. Eksempelvis kan en åbnet cola-dåse tiltrække en 20-30 stykker i løbet af ingen tid - læs under 5 min.

Jeg kan dårligt nå at spise min mad færdig, før tallerkenen er omringet af de bæster. Et glas rødvin som får lov til at stå i 5 min. resulterer i ca. 20 af bæsterne druknet / alkoholforgiftet i glasset.

Jeg har checket hele huset for at se om junior ( 7 år ) måske havde forlagt et æble eller lign. et eller andet sted - det var ikke tilfældet. Jeg gør sådan ganske almindelig rent hver uge i hele huset og naturligvis hver dag i køkkenet / badeværelset.. Der er ikke noget der lugter nogen steder. Jeg lufter kraftigt ud i hytten flere gange om dagen og skraldespanden under køkkenvasken bliver for tiden skiftet flere gange dagligt.

Nogen der har en ide om hvordan jeg finder årsagen / skiller mig af med de møgdyr ?

Mange tak på forhånd

Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Vangsøe.

Det er nok bananfluer, der plager dig.

http://www.lokalnyheder.nu/?Id=7505

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Vi har samme problem i år - jeg synes ikke, at det ligner normale bananfluer som kommer hvis en blomme eller en banan (!) har ligget lidt for længe.

Jeg ved ikke helt hvad vi skal gøre for at blive fri for dem, men jeg forventer, at de dør når det bliver koldere i vejret. Den nemmeste måde at fjerne dem er med støvsugeren, men de kommer desværre igen.
"alle" har vist problemer med de små fluer i dette efterår. De forsvinder antageligt når det bliver koldere

Torben
Det glæder mig at høre, ikke for at være skadefro, at andre også døjer med denne irriterende plage.
Jeg har forsøgt mange husråd, men intet hjælper, men nu hvor temperaturen løjer af, synes jeg problemet er i aftagende.
Det eneste, der hjælper,er vist tålmodighed?
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej KTM!
Ja du må nok have lidt tålmodighed, for de små fluer dør snart, de har en levetid på ca.7dage og efter de er født er de kønsmoden efter 24 timer, så sådanne små fluer kan blive til ca. 1000 på 1-2 uger, men de er altså ikke skadelige, selvom det ikke er så rart at have 20-30 stk i sit glas vin.
MVH Preben41

preben

Annonce
Hej
Vi har det samme problem her med små sorte fluer.

De kan stamme fra potteplanter og det kan klares eller i det mindste reduceres ved at stoppe tændstikker ned i jorden med svovlet ned ad.

Bæsterne kan vist også stamme fra frugt der ligger, den kender jeg ikke et middel imod...?

Hilsen Skimester
Her nede på Sydals har alle også de små sorte banan fluer og ja de er en pest. Det skyldes den meget varme sommer, og lige så snart vi har haft frost i et par dage skulle problemet være løst.
Jeg bruge en hjemme komponeret flue spray Opvaske sæbe, sprit og destelliseret vand, de skvatter ned og dør ret hurtigt, sæben lukker deres luftveje (åndedræt)
Hej alle,
Tak for svarene - det er da rart ikke at være alene om problemet biggrin
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis